عصر بازار

سرخوردگی بازارهای سهام آسیا از صعود ین

عصر اعتبار- بازارهای سهام آسیا روز دوشنبه با واکنش مایوسانه سرمایهگذاران به عدم تصویب تدابیر محرک مالی از سوی بانک مرکزی ژاپن و صعود ارزش ین، معاملات هفته جاری را در سطح ضعیف‌تری آغاز کردند.

سرخوردگی بازارهای سهام آسیا از صعود ین
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، شاخص ام اس سی آی بازارهای سهام آسیا اقیانوسیه بجز ژاپن 0.4 درصد عقب نشست.

    شاخص نیک‌کی توکیو با 3.5 درصد کاهش، در 16086.03 واحد ایستاد در حالیکه کسپی کره جنوبی 0.7 درصد کاهش یافت و به 1980.42 واحد رسید. شاخص اس اند پی/ای اس ایکس 200 استرالیا 0.2 درصد از ارزش خود را از دست داد و در 5305.60 واحد ایستاد. بازارهای سهام در فیلیپین و اندونزی هم در سطح پایین‌تری ایستادند در حالیکه بازارهای هنگ کنگ، شانگهای، تایوان و سنگاپور به مناسبت تعطیلات عمومی بسته بودند.

    بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، نشست سیاستگذاری بانک مرکزی ژاپن در روز پنج شنبه برخلاف انتظارات بازارها بدون تغییر سیاست پولی به پایان رسید. بازارهای ژاپن روز جمعه به مناسبت تعطیلات ملی بسته بودند و در زمان گشایش معاملات در روز دوشنبه با یاس بیشتری روبرو شدند زیرا نظرسنجی ماهانه مدیران خرید بخش تولید وخامت بیشتر وضعیت این بخش را نشان داد. در این بین افزایش ین در برابر دلار به صادرکنندگان ژاپنی لطمه زد زیرا سود خارجی آنها زمانی که ین ضعیف‌تر می‌شود رشد می‌کند.

    به گفته شین اولیور، مدیر استراتژی سرمایه گذاری ای ام پی کپیتال اینوسترز، انتظار می‌رود بازار در کوتاه مدت همچنان نوسان بالایی داشته باشد.

    روز جمعه در وال استریت شاخصهای بزرگ در پی انتشار گزارشهای درآمد سه ماهه نامطلوب شرکتها سقوط کردند. شاخص داوجونز اینداستریال اوریج با 0.3 درصد کاهش، به 17773.64 واحد رسید. استاندارد اند پورز 500 با 0.5 درصد کاهش، به 2065.30 واحد رسید. نزدک کامپوزیت 0.6 درصد از ارزش خود را از دست داد و به 4775.36 واحد رسید.

    بهای معاملات نفت خام آمریکا در معاملات الکترونیکی بازار بورس کالای نیویورک 37 سنت کاهش یافت و به 45.55 دلار در هر بشکه رسید. نفت خام روز جمعه پس از اینکه به بالاترین قیمت سال 2016 صعود کرد، 11 سنت کاهش یافته و در 45.92 دلار بسته شده بود. بهای نفت برنت که مبنای معاملات بین المللی است در بازار لندن 45 سنت کاهش یافت و به 46.92 دلار رسید.

    تحلیلگران هشدار داده اند که افزایش اخیر قیمت نفت به دلیل سفته بازی سرمایه گذاران بوده است در حالیکه ذخایر نفت همچنان بالا مانده اند و نظرسنجی‌های متعدد از افزایش تولید اوپک در ماه آوریل حکایت دارند.

    دلار از 106.36 ین به 106.57 ین افزایش یافت در حالیکه یورو از 1.1447 دلار به 1.1468 دلار صعود کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو