عصر بازار

بر اساس برنامه ششم توسعه باید محقق شود

سهم ۹۰ هزار میلیارد تومانی کشور از اقتصاد ICT

عصر اعتبار- معاون حقوقی امور دولت، مجلس و امور استانهای وزارت ارتباطات عنوان کرد که بر اساس برنامه ششم توسعه سهم کشور از اقتصاد ICT باید به ۹۰ هزار میلیارد تومان برسد.

سهم ۹۰ هزار میلیارد تومانی کشور از اقتصاد ICT
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مرتضی براری در همایش نقش نوآوری و خلاقیت در اقتصاد مقاومتی که امروز 12 اردیبهشت در اتاق بازرگانی ایران در حال برگزاری است به ضرورتهای اقتصاد ICT در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: در این همایش قرار است افزایش سهم کشور در اقتصاد ارتباطات و فناوری اطلاعات بررسی کنیم و همچنین به این موضوع توجه کنیم که اقتصاد ما چه سهمی در اقتصاد ICT در دنیا دارد.

    وی افزود: لازمه این هدف این است که بتوانیم خلق شرکت کنیم و فضای کسب و کار را توسعه دهیم. مقام معظم رهبری تاکید جدی در این حوزه داشته اند. اینکه بتوانیم تولید خدمات و محتوا کارامد منطبق با فرهنگ اسلامی و ایرانی باشد و رییس جمهور تاکید کردند که باید زمینه برای حضور کسب و کارهای دانش بنیان فراهم شود.

    براری ادامه داد: در سال 2012 سهم اقتصاد ICT در دنیا 2650 میلیار یورو بوده است و در سال 2015 این رقم به 3500 تومان رسید و پیش بینی می شود این عدد در سال 2020 به 5000 یورو برسد. در این اقتصاد سهم ارتباطات 60 درصد و سهم فناوری اطلاعات 40 درصد است. اما در آخرین گزارش هایی که در این زمینه مطرح شده است این موضوع گفته شده در آینده نزدیک سهم ارتباطات به کمتر از 20 درصد خواهد رسید و سهم فناوری اطلاعات به 80 درصد خواهد رسید اتفاقی که برای کشور ما یک فرصت خواهد بود.

    معاون حقوقی امور دولت، مجلس و امور استانهای وزات ارتباطات افزود: باید بتوانیم سهم بیشتری از اقتصاد ICT داشته باشیم. ایران یک درصد جمعیت جهان را دارد و میتواند یک درصد این بازار را در اختیار داشته باشد یعنی سهم 35 میلیارد یورویی از این بازار داشته باشد. چنین اقتصادی در حوزه ICT نهفته است.

    براری با اشاره افزایش سهم ایران از بازار ICT گفت: در چند سال اخیر با وجود شرایط رکود بازار ما از 21 هزار میلیارد تومان به 39 هزار میلیارد تومان رسیده است. پیش بینی میشود که بر اساس برنامه ششم توسعه این رقم به 90 هزار میلیارد تومان برسد.

    براری ادامه داد: تلاش ما این است که سهم بیشتری از بازارICT داشته باشیم و با جلساتی که در اتاق بازرگانی داشتیم تشویق کردیم که بیشتر در این بخش سرمایه گذاری شود. همچنین از طرف دیگر باید در زمینه تولید محتوا سرمایه گذاری کلان اتفاق بیفتد چرا که عمده این بازار تولید محتواست. از جمله اتفاقات مثبت در این زمینه این بوده است که سهم خدمات ارزش افزوده موبایل از 70 میلیارد تومان به 2000 میلیارد تومان در سال گذشته رسیده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی