عصر بازار

مدیرعامل بانک ملت عنوان کرد:

ورود منابع جدید به واحدهای اقتصادی با کاهش دارایی‌های سمی

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک ملت، مطالبات معوق را دارایی سمی بانک‌ها دانست و گفت:‌ با تلاش‌های انجام‌شده در زمینه کاهش معوقات امیدواریم منابع جدید به واحدهای اقتصادی کشور پرداخت شود.

ورود منابع جدید به واحدهای اقتصادی با کاهش دارایی‌های سمی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، علی رستگار در آستانه برگزاری بیست و ششمین همایش سیاست‌های پولی و ارزی با بیان اینکه، یکی از مشکلات امروز نظام بانکی مطالبات غیرجاری بانک‌ها است که این مطالبات منابع مولد بانک‌ها را درگیر و موجب کاهش سودآوری آن‌ها شده است، افزود:‌ این امر شبکه بانکی را در تنگنای اعتباری برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی قرار می‌دهد از این‌رو در بیست و ششمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی به این امر پرداخته خواهد شد.

    مدیرعامل بانک ملت خاطرنشان کرد: اگر تمامی بانک‌ها بتوانند مطالبات معوق خود را کاهش دهند و منابع قفل‌شده را دوباره به چرخه اقتصادی کشور بازگردانند واحدهای کوچک و تولیدی در کشور رونق گرفته و کمک مناسبی به افزایش تولید و اشتغال در سطح کشور می‌شود.

    وی بابیان اینکه، برای این‌که بتوانیم مطالبات معوق کمتری در نظام بانکی کشور داشته باشیم باید در بخش پرداخت تسهیلات به بهداشت اعتباری در بخش اعتبارات دقت بیشتری شود، اظهار داشت: تسهیلات باید به افراد اهل کار و تولید برای ایجاد اشتغال پرداخت شود ضمن اینکه بعد از این مرحله شبکه بانکی باید به نحوه‌ی بهره‌گیری از تسهیلات بانکی نیز نظارت کند تا وجوه در جای خود مصرف و از این طریق ارزش‌افزوده برای فعالان اقتصادی و نظام بانکی ایجاد شود.

    مدیرعامل بانک ملت با بیان آنکه، مطالبات معوق در بانک‌ها باعث کاهش منابع در شبکه بانکی شده است، اظهار داشت: این امر منجر به کاهش پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و آحاد مردم شده ضمن اینکه به کاهش اشتغال و بی‌کاری در سطح کشور دامن زده است.

    بیست و ششمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی امسال 4 و 5 خردادماه در سالن اجلاس سران با حضور مدیران کارشناسان اقتصادی و شبکه بانکی کشور برگزار می‌شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی