عصر بازار

پوشش بیمه بیش از ۱۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

عصر اعتبار- معاون بیمه کشاورزی بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری از پوشش بیمه ای ۱۰۰ هزار و ۳۴۶ هکتار از اراضی کشاورزی و باغات استان در سال زراعی جاری خبر داد.

پوشش بیمه بیش از ۱۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در چهارمحال و بختیاری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از ایرنا ،ارسلان خسروی بروجنی اظهار داشت: در سال زراعی 95 - 94 در بخش زراعت 32 هزار کشاورز محصولات گندم و جوی آبی و دیم، عدس، نخود و محصول کلزا خود را در سطح 84 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان بیمه کردند.

    به گفته وی، در همین مدت، 31 هزار کشاورز نیز باغات گردو، بادام پیوندی و بذری، سیب درختی، هلو، انگور، زردآلو و انار را در سطح 16 هزار و 346 هکتار بیمه کردند.
    خسروی بروجنی ادامه داد: امسال گندم آبی و دیم استان زیرپوشش بیمه عمومی و انفرادی قرار گرفته است.
    معاون بیمه کشاورزی بانک کشاورزی استان افزود: سال زراعی 94- 93 در بخش زراعت 18 هزار و 880 بهره بردار 47 هزار و 904 هکتار و در بخش باغبانی نیز 30 هزار و 148 کشاورز، 16 هزار و 912 هکتار از اراضی کشاورزی و باغات خود را بیمه کردند.
    خسروی بروجنی گفت: حدود 60 میلیارد ریال خسارت در سال زراعی 94-93 برای 44 هزار هکتار اراضی کشاورزی خسارت دیده در بخش زراعت به 19 هزار و 232 کشاورز پرداخت شد.
    به گفته وی، در بخش باغبانی نیز 237 میلیارد ریال خسارت به 30 هزار و 817 کشاورز برای خسارت وارده بر 14 هزار هکتار باغات استان پرداخت شد.
    به گزارش ایرنا، سالانه در چهارمحال وبختیاری بیش از یک میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی تولید می شود و سطح زیرکشت استان 270 هزار هکتار با 66 هزار بهره بردار است.
    بیمه محصولات کشاورزی از سال 1363 در کشور آغاز شده تا بخشی از هزینه های تولید یا خسارت های وارده در واحدهای تولیدی کشاورزی جبران شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی