عصر بازار

همه نگاه ها به حرکات دلار ؛ طلا و نقره توان افزایش بیشتر را دارد

عصر اعتبار- در روزهای اخیر به دلیل کاهش ارزش دلار و وضعیت نامطلوب بازارهای مالی، قیمت طلا و نقره به بالاترین میزان در ۱۵ ماه اخیر رسیده است .

همه نگاه ها به حرکات دلار ؛ طلا و نقره توان افزایش بیشتر را دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر عتبار»به نقل از خبرگزاری صدا و سیما در هفته پیش رو، سرمایه گذاران برای تصمیم گیری در باره حضور در این بازار، تغییرات ارزش دلار را دنبال خواهند کرد.

    ارزش دلار طی روزهای قبل به دلایل مختلف کاهش یافته و اکنون این سوال مطرح است که آیا روند رشد قیمت طلا و نقره ادامه پیدا خواهد کرد یا معکوس خواهد شد. برای پاسخ به این سوال باید به بررسی شرایط بازار پرداخت.

    روزهای آینده مانند هفته گذشته، گزارش های متعددی از اقتصاد آمریکا و منطقه یورو منتشر می شود و داده هایی که در این گزارش ها در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد بر ارزش دلار و یورو تاثیر خواهد داشت.

    شاید مهمترین گزارش این هفته، گزارش روز جمعه وزارت کار آمریکا در باره وضعیت بازار کار این کشور در ماه گذشته میلادی باشد.

    در دو روز پایانی هفته قبل، کاهش ارزش دلار سبب افزایش سه درصدی قیمت طلا شد. گزارش های منفی از اقتصاد آمریکا در کنار تصمیم بانک مرکزی ژاپن مبنی بر تغییر ندادن سیاست های حمایتی سبب شد ارزش ین افزایش و ارزش دلار کاهش یابد.

    ارزش دلار در برابر ین به پایین ترین میزان از اکتبر 2014 رسیده است. همچنین ارزش دلار در برابر یورو در پایین ترین میزان در دو هفته اخیر قرار گرفت.

    هفته گذشته قیمت طلا 54 دلار معادل 4.8 درصد رشد کرد. قیمت نقره نیز با 88 سنت افزایش که معادل 5 درصد بود به 17.89 دلار در هر اونس رسید.

    اما این هفته چه تحولاتی در بازار طلا مشاهده خواهد شد؟ در نظرسنجی جدید کیتکو، هم سرمایه گذاران و هم تحلیلگران پیش بینی کردند قیمت ها افزایش خواهد یافت. 73 درصد سرمایه گذاران و 71 درصد تحلیلگران نسبت به افق هفتگی بازار طلا خوشبین بودند.

    تحلیلگر ارشد بانک سوسیته جنرال می گوید، مانند قبل، در هفته پیش رو، داده های اقتصادی بویژه داده های اقتصادی از آمریکا بیشترین تاثیر را بر قیمت طلا خواهد داشت. در هفته اول هر ماه معمولا گزارش های متنوعی از اقتصاد آمریکا منتشر می شود. گزارش وزارت کار در روز جمعه و دو گزارش از سوی موسسه مدیریت عرضه که فردا و روز چهارشنبه منتشر می شود اهمیت بالایی دارد زیرا بر ارزش دلار تاثیر می گذارد. داده های منفی سبب کاهش ارزش دلار و رشد قیمت طلا می شود زیرا احتمال افزایش نرخ های بهره در آینده نزدیک را کاهش می دهد.

    بنابر گزارش بورس کالای ایران ، اگر گزارش وزارت کار بسیار مثبت باشد هفته آینده قیمت طلا تحت فشار قرار خواهد گرفت. با توجه به اینکه معمولا گزارش های وزارت کار آمریکا مثبت هستند، تا روز جمعه که این گزارش منتشر شود قیمت طلا نمی تواند خیلی رشد کند. البته ارزش دلار تحت فشار حاصل از تقویت ارزش ین و یورو قرار خواهد داشت.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو