عصر بازار

رفت و برگشت طلا به کانال ۱۳۰۰ دلاری

عصر اعتبار- قیمت طلا در روز سه‌شنبه باز هم افزایش یافت تا این فلز گرانبها تلاش دیگری را برای عبور از مرز ۱۳۰۰ دلار انجام دهد.

رفت و برگشت طلا به کانال ۱۳۰۰ دلاری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از رویترز، طلا از اواخر هفته گذشته و بعد از سقوط دلار به دلیل موضع محتاطانه فدرال‌رزرو در قبال افزایش نرخ بهره و همچنین رشد ین به دلیل تصمیم بانک مرکزی ژاپن، با رشد شدیدی مواجه شد.
       
    به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، اونس در روز دوشنبه به سطح یکهزار و 303 دلار و 60 سنت (بالاترین سطح خود از ژانویه 2015) نیز رسیده بود، اما در ادامه روز با برداشت سود زیر 1295 دلار به کار خود خاتمه داد. هر اونس طلا در معاملات امروز با 0.2 درصد افزایش یکهزار و 293 دلار و 10 سنت معامله شد.

    مارک تو، رئیس مرکز تحقیقات گروه مالی وینگ‌فونگ اعلام کرد: « من فکر می‌کنم طلا در نیمه دوم سال به سطح 1400-1300 دلاری خواهد رسید. سرمایه‌گذاران از جابجایی ین-دلار و تصمیمات بانک‌مرکزی تبعیت می‌کنند و جریان‌های ورودی ETF نشانه‌ای خوبی برای رشد قیمت طلاست.»

    روز سه‌شنبه، دلار در برابر ین به پایین‌ترین سطح 18 ماه اخیر خود رسید. شاخص دلار نیز به کمترین مقدار خود از ژانویه 2015 رسید.
       
    ضعف دلار و قدرت در صعود قیمت طلا موجب افزایش جریان‌های پولی ورودی به SPDR بزرگترین صندوق معاملاتی طلا شد. دارایی‌های صندوق با رشدی 2.59 درصدی و ثبت بیشترین رشد روزانه خود از 22 فوریه در روز دوشنبه به 824.94 تن رسید.
       
    وانگ تائو تحلیلگر تکنیکال رویترز اعلام کرد قبل از رشد مجدد طلا ممکن است در محدوده 1289-1304 دلاری برای هر اونس ثابت بماند.
       
    سرمایه‌گذاران در انتظار آمار اقتصادی آمریکا در این هفته هستند تا قدرت اقتصاد و اثرات آن روی سیاست پولی فدرال‌رزرو را مورد سنجش قرار دهند. شمش به افزایش نرخ بهره حساس است، افزایش نرخ موجب بالارفتن هزینه‌های نگهداری طلا شده در حالیکه دلار را تقویت می‌کند.
       
    قرار است آمار اشتغال بخش غیرکشاورزی آمریکا روز جمعه منتشر شود. انتظار می‌رود اقتصاد آمریکا در ماه آوریبل 200 هزار شغل به بازار کار اضافه کند که نسبت به ماه مارس اندکی کاهش خواهد داشت.
       
    تو اعلام کرد: «گزارش اشتغال بخش غیرکشاورزی در این هفته اثری خنثی روی طلا خواهد داشت چرا که سرمایه‌گذاران بر این باورند که در صورتی که این آمار خوب هم باشند، تا نیمه دوم سال فدرال‌رزرو نرخ بهره را افزایش نخواهد داد.»

    در میان فلزات گرانبهای دیگر، هر اونس نقره با نزدیک شدن به بالاترین سطح 15 ماهه خود 17 دلار و 62 سنت معامله شد. هر اونس پلاتین نیز یکهزار و 77 دلار و هر اونس پالادیوم 662 دلار قیمت داشتند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو