عصر بازار

آپارتمان‌های ۲۰۰ میلیون تومانی در تهران

عصر اعتبار- نشانه‌های پیش‌رونق بازار خرید و فروش مسکن از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از فصل گذشته مشهود است.

آپارتمان‌های ۲۰۰ میلیون تومانی در تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادآنلاین، این موضوع را اغلب مشاوران املاک نیز تایید می‌کنند.به گفته آنها حجم تقاضای خرید از اردیبهشت ماه نسبت به فروردین ماه سال جاری افزایش یافته است.به گزارش دنیای اقتصاد ، در این میان سهم قابل توجهی از معاملات بازار مسکن به واحدهای مسکونی کوچک اختصاص دارد. تقاضای بالا برای آپارتمان‌های کوچک مقیاس علاوه بر اینکه به قدرت خرید محدود متقاضیان ارتباط دارد، از تمایل به سرمایه‌گذاری‌های کوچک نیز نشات می‌گیرد.

    در واقع بخشی از مشتریان آپارتمان‌های کوچک با قیمت پایین، سرمایه‌گذاران خردی هستند که فصل کنونی را زمان مناسبی برای خرید تشخیص داده و قصد دارند منابع مالی محدود خود را به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل کنند.

    بررسی سامانه اطلاعات بازار املاک ایران نشان می‌دهد، آپارتمان‌های فروخته‌شده با قیمت حداکثر 200 میلیون تومان از سوئیت‌های بیست و چند متری در نقاط مختلف پایتخت تا خانه‌های هفتاد و چند متری را شامل می‌شود. قیمت این بناها علاوه بر متراژ و سن بنا، به مرغوبیت محله نیز مرتبط است.

    در میان آپارتمان‌های حداکثر 200 میلیون تومانی که از ابتدای اردیبهشت تاکنون به فروش رفته، قیمت هر مترمربع از یک واحد مسکونی نوساز به مساحت 40 مترمربع در محله خواجه نظام، ارامنه شمالی 2 میلیون و 750 هزار تومان بوده است. آپارتمان نوساز دیگری واقع در میدان سوم مسعودیه به مساحت 72 مترمربع، به قیمت هر مترمربع 2 میلیون و 680 هزار تومان فروخته شده است.

    در عین حال می‌توان در محلات دارای مطلوبیت بیشتر نیز واحدهای کوچک با سن بالاتر را یافت که با قدرت خرید 200 میلیون تومانی قابل معامله باشد و این طور نیست که متقاضیان خرید مسکن با این بودجه صرفا به معامله در چند نقطه خاص ناگزیر باشند. در محله پونک، بهار غربی واحد 15 ساله که 54متر مربع وسعت دارد به قیمت هر مترمربع 3 میلیون و 710 هزار تومان به فروش رفته است.

    آپارتمان 56 متری دیگری با سن 13سال در محله منیریه ناصری به قیمت هر مترمربع 3 میلیون و 470 هزار تومان فروخته شد. یک واحد مسکونی 56 متری 7ساله در خیابان فلسطین شمالی نیز طی چند روز اخیر به قیمت هر مترمربع 3 میلیون و 180 هزار تومان معامله شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو