عصر بازار

توضیح رئیس سازمان امور مالیاتی درباره سرکشی به حساب‌های بانکی

عصر اعتبار- در حالی در روزهای اخیر سازمان امور مالیاتی بخشنامه نحوه‌ بررسی حساب‌های بانکی به منظور شفافیت دارایی‌ها برای دریافت مالیات را به سازمان‌های مربوطه ابلاغ کرد که رئیس سازمان امور مالیاتی در این باره توضیح داد که هدف ما سرکشی به حساب‌های بانکی نیست و سازمان برنامه‌ای برای این موضوع ندارد.

توضیح رئیس سازمان امور مالیاتی درباره سرکشی به حساب‌های بانکی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سید کامل تقوی نژاد -امروز در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تشریح گزارش عملکرد سال 1394 و تبیین تحولات، دستاوردها و مسائل حوزه‌های مختلف نظام مالیاتی درباره‌ بخشنامه اخیر بررسی حساب‌های بانکی به منظور دریافت مالیات توضیحاتی ارائه کرد.

    وی با بیان این‌که سازمان امور مالیاتی با توجه به مقام حاکمیتی که دارد حتی حق سرکشی به حساب‌های بانکی را داراست و ماده 169 قانون چنین اختیاری را به آن داده است، گفت: این در حالی است که هدف اصلی ما بررسی شفاف دارایی‌ها به منظور دریافت مالیات است تا بتوانیم تعادل بیشتری را بین مودیان مالیاتی برقرار کنیم.

    رئیس سازمان امور مالیاتی ادامه داد: اگر دارایی‌ها به درستی مورد بررسی قرار نگیرند و در مورد آن شفاف‌سازی نشود آنگاه باید ما را مورد سوال قرار داد که چرا اطلاعات دقیقی برای اخذ مالیات نداریم.

    تقوی‌نژاد تاکید کرد که سازمان امور مالیاتی به طور حتم در بررسی حساب‌های بانکی امانت را رعایت خواهد کرد، چرا که حساب‌ها متعلق به اشخاص بوده و ما تا حدی که مجاز هستیم آن را بررسی می‌کنیم و اگر ماموری خارج از آنچه که تعیین شده به اطلاعات مردم ورود پیدا کند به‌طور حتم جرم بوده و مجازات خواهد شد، چرا که هدف ما فقط تطبیق حساب‌ها و پرونده‌ها با میزان دارایی و کشف حساب‌های مشکوک است.

    وی به تحقق 90 درصدی درآمدهای مالیاتی در بودجه سال ٩٤ اشاره کرد و گفت: در سال 1394 حدود ٦٦ هزار و ٧۰۰ میلیارد تومان از درآمدهای مالیاتی محقق شدکه بیانگر تحقق ٩۰ درصدی درآمدهای پیش بینی شده در بودجه سال گذشته است.از این رقم حدود ٤٢ هزار میلیارد تومان برای مالیات مستقیم بوده که بیانگر تحقق ٩٦ درصدی درامد مالیات از این بخش است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو