عصر بازار

رئیس‌جمهور کره‌جنوبی خبر داد:

بسته حمایتی ۲۵میلیارد دلاری کره جنوبی برای ایران

عصر اعتبار- رئیس جمهور کره‌جنوبی از تصویب یک بسته حمایت مالی ۲۵ میلیارد دلاری برای سرمایه‌گذاری زیرساخت‌های ایران خبر داد و گفت: فعالان اقتصادی می‌توانند از این حمایت مالی برخوردار شوند.

بسته حمایتی ۲۵میلیارد دلاری کره جنوبی برای ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، «پارک گئون هی» در نشست فعالان اقتصادی ایران و کره‌جنوبی که با حضور وزیر صنعت در حال برگزاری است، بر برنامه‌ریزی ایران در برنامه ششم توسعه برای توسعه زیرساخت‌ها اشاره کرد و گفت: بر این اساس کره جنوبی برای حمایت از پروسه  احداث زیرساخت‌ها در ایران یک بسته حمایت مالی به مبلغ 25 میلیارد دلار آماده کرده که امید است فعالان اقتصادی از این بسته استفاده کنند.

    وی با اشاره به بیان اشعاری از حافظ مرتبط با دوستی و مودت میان ملت‌ها، گفت: فرش ایرانی را هر چقدر پا بزنند، رنگش بهتر می‌شود و بر همین اساس، امید داریم بازرگانان ایرانی و کره‌ای در بحران جدید اقتصادی بتوانند پیشرفت‌های خوبی را رقم زنند.

    پارک گئون هی تصریح کرد: ایران به عنوان یک کشور ثروتمند می‌تواند زمینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی کره‌جنوبی باشد، ضمن اینکه تفاهم‌نامه‌های متعددی میان دو کشور به امضا رسیده است که به نظر می‌رسد تداوم اجرای آن بتواند زمینه‌ساز توسعه اقتصادی دو کشور باشد.

    وی گفت: براساس تفاهم‌نامه‌ای که میان گمرک دو کشور به امضا رسیده، ترخیص سریع کالاهای وارداتی و صادراتی در دستور کار قرار گرفته است، ضمن اینکه تفاهمی که تفاهم صورت گرفته میان سرمایه‌‌گذاری ایران و کره‌جنوبی، این امیدواری را به وجود آورده که تبادل اطلاعات به گسترش سرمایه‌گذاری‌ها منجر شود.

    رئیس‌جمهور کره‌جنوبی افزود: همچنین براساس تفاهم‌نامه همکاری حمل و نقل دریایی میان ایران و کره‌جنوبی به نظر می‌رسد بتوان هزینه بالای حمل و نقل را کاهش داد، چرا که تاکنون حمل کالاهای دریایی از طریق کشور ثالث انجام می‌شده و بنابراین حمل و نقل مستقیم میان دو کشور هزینه‌ها را کاهش خواهد داد.

    پارک گئون هی خاطرنشان کرد: میز ایران در کره و میز کره در ایران راه‌اندازی خواهد شد تا مسائل تجاری و مدیریتی را حمایت کند، ضمن اینکه ایران در نظر دارد طی برنامه ششم توسعه برای فراهم‌سازی زیرساخت‌های صنعت نفت و گاز تا سال 2020 معادل 185 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری صورت دهد و از این طریق می‌خواهند یک هلدینگ بزرگ در زمینه انرژی راه‌اندازی کنند.

    رئیس‌جمهور کره‌جنوبی تصریح کرد: چنانچه توانایی ساخت و ساز کره و قدرت حرکت ایران در کنار هم قرار گیرند، به طور قطع زمینه توسعه ریلی، فرودگاهی و شهرسازی به نتیجه مطلوب خواهد رسید و ما هم امیدواریم تفاهم‌نامه‌های همکاری در حوزه زیرساخت‌ها و منابع آب یک کاتالیزور تقویت همکاری‌ها به شمار آید.

    پارک گئون هی خاطرنشان کرد: اقتصاد ایران و کره از دیرباز با یکدیگر ارتباط داشته‌اند و 1200 سال پیش ورزش چوگان به عنوان یک ورزش قدیمی ایرانی به کره انتقال یافته ضمن اینکه بعد از ورود کره‌جنوبی به دوران مدرن نیز روابط دو کشور همواره براساس دوستی و اعتماد بوده است.

    وی، وجود خیابان سئول در تهران و خیابان تهران در سئول را نمونه یک اعتماد و دوستی دو کشور دانست و گفت: بیش از 230 نفر از بازرگانان کره‌ای همراه من به ایران آمده‌اند که موفقیت مشترک را دنبال می‌کنند که امیدواریم بعد از توافق هسته‌ای که ایران به دنبال کامیابی است، کره بتواند همکاری مناسبی با این کشور شکل دهد.

    پارک گئون هی خاطرنشان کرد: در سال 2011 تجارت متقابل دو کشور به 17.4 میلیارد دلار رسیده بود که متاسفانه به خاطر تحریم‌ها در سال 2015 شاهد تجارت 6.1 میلیارد دلاری بودیم ولی اکنون پنجره‌های تجارت به روی دو کشور گشوده شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی