عصر بازار

انعقاد اولین قرارداد اتکایی با بیمه گران اروپایی پس از برجام

عصر اعتبار- با توزیع ۱۰۰درصدی قرارداد مازاد خسارت رشته باربری و کشتی بیمه مرکزی در سطح بین المللی با مشارکت یک شرکت بیمه اتکایی اروپایی، اجرایی شدن برجام در صنعت بیمه کشور آغاز شد

انعقاد اولین قرارداد اتکایی با بیمه گران اروپایی پس از برجام
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، مینا صدیق نوحی معاون اتکایی با اعلام این خبر گفت: اشتیاق بیمه گران و بروکرهای اتکایی منطقه و بازارهای جهانی با قطعی شدن برجام، حضور  حدود 300 نفر در قالب 160 هیات از کشورهای مختلف در بیمه مرکزی را به دنبال داشت تا تمایل همکاری خود در بازارهای ایران را رسما اعلام کنند.
    وی افزود: پیش از این رئیس کل محترم بیمه مرکزی، عملیاتی شدن برجام در صنعت بیمه را در گرو پذیرش ریسک در سطح بین المللی اعلام کرده بود و در همین راستا معاونت اتکایی بیمه مرکزی با تلاش های خود توانست با یکی از بیمه گران اروپایی اتکایی قرارداد اتکایی منعقد کند .
    نوحی از افزایش30 درصدی واگذاری در بازارهای بین المللی در سال جدید خبر داد و گفت: با تحولات جدیدی که در روابط ایران و کشورهای اروپایی ایجاد شده است، نزدیک به 100 درصد قرارداد مازاد خسارت رشته باربری و کشتی در سال جدید به طور مستقیم و توسط چند بروکر اتکایی در سطح بین المللی توزیع شد که یک شرکت بیمه اتکایی اروپایی با رتبه ازs&p برای اولین بار پس از تحریم ها 15درصد از این قرارداد، سهم پذیرفته است.
    لازم به ذکر است، قبل از تحریم ها حضور شرکت بیمه های خارجی در بازار بیمه کشور به اشکال مختلف و برای مشارکت در ریسک هایی که در بازارهای بین المللی توزیع شده بود، عملیات واگذاری انجام می گرفت. با اعمال تحریم ها علیه ایران این روابط تقریبا قطع شد و صنعت حمل و نقل دریایی بیشترین لطمه را دید و پذیرش ریسک بیمه کشتی های حامل نفت و فرآورده های نفتی ایران متوقف شد. به همین منظور بیمه مرکزی کنسرسیومی متشکل از شرکت های بیمه تشکیل داد و راهبری آنرا به عهده گرفت.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی