عصر بازار

اتحادیه اروپا چهارشنبه درباره لغو روادید شنگن برای ترکیه تصمیم‌گیری‌ می‌کند

عصر اعتبار- برخی منابع اعلام کردند که بعد از تهدیدات ترکیه، اتحادیه اروپا در صدد است فردا درباره لغو روادید شنگن برای شهروندان ترکیه تصمیم‌گیری کند.

اتحادیه اروپا چهارشنبه درباره لغو روادید شنگن برای ترکیه تصمیم‌گیری‌ می‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس،  دو منبع اعلام کردند، بعد از تهدیدات آنکارا به عقب‌نشینی از توافق مربوط به مهاجران در صورت عدم تسهیل قوانین سفر به اتحادیه اروپا برای شهروندان اهل ترکیه، بخش اجرایی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه (فردا) شرایط لغو روادید برای ترکیه را مورد بررسی قرار می‌دهد.

    خبرگزاری رویترز گزارش کرد، اتحادیه اروپا که متشکل از 28 کشور است در حالی در اینباره تصمیم‌گیری می‌کند که به همکاری آنکارا برای حفظ توافق ماه مارس برای کنترل ورود آوارگان به اروپا از ترکیه نیاز دارد. سال گذشته میلادی، بیش از یک میلیون آواره از طریق ترکیه وارد یونان و ایتالیا شدند.

    قوانین لغو روادید برای ترکیه که 79 میلیون نفر جمعیت دارد، به یک موضوع جنجالی در بین کشورهای اتحادیه اروپا تبدیل شده است اما بروکسل که مقر اتحادیه اروپا در آنجا مستقر است، در تلاش است این موضوع را پیش ببرد زیرا اروپا هم‌اکنون از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون با بدترین بحران پناهجویان مواجه شده است.

    یکی از مقامات اتحادیه اروپا و یک منبع نزدیک به مذاکرات بین بروکسل و آنکارا گفت که در نشست کمیسیون اجرایی اروپا که قرار است روز چهارشنبه برگزار شود، شرایط لغو روادید برای ترکیه بررسی می‌شود.

    یک منبع دوم اعلام کرد قبل از آنکه کمیسیون اتحادیه اروپا روز چهارشنبه این موضوع را به بحث بگذارد، کمیسیون اتحادیه اروپا روز دوشنبه، از این اقدام حمایت کرد.

    ترکیه می‌بایست 72 شرط را به منظور لغو روادید اتحادیه اروپا عملی کند و یکی از مقامات اتحادیه اروپا روز 21 آوریل اعلام کرد که آنکارا تنها کمتر از نیمی از آنها را محقق کرده است.

    یک منبع دوم روز دوشنبه اعلام کرد که ترکیه از آن زمان، تعداد شرایط بیشتری را عملی کرده است اما مشخص است که تا روز چهارشنبه نمی‌تواند تمامی 72 شرط را عملی کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو