عصر بازار

نعمت‌زاده خبر داد

توافقات بیمه‌ای و فاینانس میان ایران و کره جنوبی

عصر اعتبار- وزیر صنعت، معدن و تجارت مهمترین زمینه‌های همکاری بین ایران و کره جنوبی را عنوان و اظهار کرد که ایران به دنبال همکاری کوتاه مدت با کره جنوبی نیست.

توافقات بیمه‌ای و فاینانس میان ایران و کره جنوبی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمدرضا نعمت‌زاده امروز - سه‌شنبه - در همایش تجاری ایران و کره جنوبی که در هتل اسپیناس پلاس برگزار شد، گفت: روز گذشته رؤسای جمهور ایران و کره جنوبی مذاکرات‌ سودمندی برای تسریع همکاری‌های اقتصادی و فعالان تجاری دو کشور داشتند.

    وی افزود: با وجود کاهش روابط در سال‌های اخیر هیچ‌گاه روابط تجاری دو کشور متوقف نشد؛ هرچند محدودیت‌هایی برای خرید نفت و همچنین محدودیت‌هایی در زمینه‌ مسائل بانکی به وجود آمد.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در فضای متفاوت پس از توافق هسته‌ای که در سایه سیاست‌های مدبرانه دولت و پایبندی ملت به وجود آمد، زمینه برای همکاری‌های اقتصادی و تعاملات شرکت‌های علاقه‌مند فراهم شد و ما نیز علاقه‌مند هستیم در راستای سیاست‌های مقام معظم رهبری و دولت در رابطه با اقتصاد مقاومتی به جای همکاری‌های کوتاه‌مدت، به دنبال همکاری‌های پایدار در قالب سرمایه‌گذاری مشترک و روابط نزدیک بنگاه‌های اقتصادی، توسعه بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی، تولیدات مشترک و همچنین همکاری‌های دانشگاهی یا تحقیقاتی باشیم.

    نعمت زاده تصریح کرد: با توجه به توانمندی و علاقه طرفین، زمینه‌های مختلف همکاری صنعتی، معدنی، خدماتی، گردشگری و زیربنایی وجود دارد. همچنین در بخش‌های نفت و گاز، خطوط ریلی، کشتی‌سازی، لوازم پزشکی، ماشین‌سازی، لوازم صوتی - تصویری، مخابرات، ICT و انرژی‌های تجدید‌ پذیر امکان همکاری بین ایران و کره جنوبی وجود دارد.

    نعمت‌زاده اضافه کرد: البته برای گسترش همکاری‌های اقتصادی به عادی‌سازی روابط بانکی و حضور فعال بانک‌های ایران و کره نیاز است. همچمنین در زمینه‌ مسائل مربوط به پوشش بیمه‌ای و فاینانس، توافق‌هایی بین دو طرف حاصل شده است که امیدواریم با مذاکرات انجام شده به مرحله‌ اجرا برسد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو