عصر بازار

مرکز آمار ایران اعلام کرد؛

نرخ تورم ۰.۵ درصدی تولیدکننده بخش صنعت

عصر اعتبار- مرکز آمار ایران اعلام کرد: درصد تغییرات شاخص کل قیمت تولیدکننده بخش صنعت در ۴ فصل منتهی به فصل زمستان سال ۱۳۹۴ نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم تولیدکننده کل بخش صنعت) ۰.۵ درصد است.

نرخ تورم ۰.۵ درصدی تولیدکننده بخش صنعت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت در فصل زمستان 1394 به عدد 189.6 رسید که نسبت به فصل قبل از آن 0.3 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل از آن (نرخ تورم نقطه به نقطه تولیدکننده کل بخش صنعت) یک درصد افزایش داشته است.
    براساس این گزارش، بخش های زیر به ترتیب بیشترین تأثیر را در تغییرات فصلی این شاخص داشته اند:
    شاخص قیمت بخش'صنایع تولید زغال سنگ- پالایشگاه‌های نفت' با 2.8 درصد افزایش نسبت به فصل قبل و رسیدن به عدد164.6 ، بیشترین تاثیر را در افزایش شاخص کل فصل زمستان داشته است.
    رشته فعالیت 'تولید فرآورده‌های نفتی تصفیه شده' با2.8 درصد افزایش نسبت به فصل قبل بیشترین تاثیر را در افزایش شاخص این بخش داشته است.
    شاخص قیمت بخش 'صنایع مواد غذایی و آشامیدنی'با 1.7 درصد افزایش نسبت به فصل قبل به عدد239.2 رسید.این بخش رتبه دوم تاثیرگذاری در افزایش شاخص کل را به خود اختصاص داده است.
    رشته فعالیت های 'کشتار دام و طیور' با 14.5 درصد و 'آماده ‌سازی و آرد کردن غلات و حبوبات' با 1.3 درصد افزایش نسبت به فصل قبل، به ترتیب بیشترین تاثیر را در افزایش شاخص این بخش داشته اند.
    بخش های 'تولید وسایل نقلیه موتوری، تریلر و نیم تریلر' با 0.1 درصد و 'تولید ماشین‌آلات و تجهیزات طبقه‌بندی نشده در جای دیگر' با 0.4 درصد افزایش نسبت به فصل قبل به ترتیب رتبه های بعدی را در افزایش شاخص کل داشته اند.
    عدد شاخص قیمت مربوط به بخش 'تولید محصولات از توتون، تنباکو و سیگار' نسبت به فصل قبل بدون تغییر بوده است.
    شاخص قیمت بخش های 'تولید فلزات اساسی'با 4.1 درصد کاهش نسبت به فصل قبل و رسیدن به عدد165.5، 'صنایع محصولات شیمیایی' با3.1 درصد کاهش نسبت به فصل قبل و رسیدن به عدد195.9 و 'تولید سایر محصولات کانی غیر فلزی با1.9 درصد کاهش نسبت به فصل قبل و رسیدن به عدد 180.2 به ترتیب بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل در فصل مورد نظر داشته اند.
    تغییرات شاخص قیمت در سایر بخش ها، تاثیر جزیی در تغییر شاخص کل بخش صنعت داشته است. در میان این بخش ها اعداد شاخص مربوط به بخش های ' ماشین‌آلات و دستگاه ‌های مولد وانتقال برق' ، 'تولید منسوجات'، 'تولید محصولات لاستیکی و پلاستیکی'، 'تولید کاغذ و محصولات کاغذی'، 'دباغی، عمل آوردن چرم و ساخت کیف و چمدان'، 'تولید چوب و محصولات چوبی و چوب پنبه'، 'تولید رادیو، تلویزیون و دستگاه ‌ها و وسایل ارتباطی' و “تولید مبلمان و مصنوعات' نسبت به فصل قبل کاهش داشته اند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو