عصر بازار

یک مقام مسئول آلمان اعلام کرد:

نامه وزیر اقتصاد آلمان به بانک‌ها برای همکاری با ایران

عصر اعتبار- معاون وزیر امور اقتصاد و انرژی جمهوری فدرال آلمان از نامه وزیر اقتصاد آلمان به بانک‌های این کشور برای توسعه همکاری با ایران خبر داد.

نامه وزیر اقتصاد آلمان به بانک‌ها برای همکاری با ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، «اوه بک میر» در همایش تجاری مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال آلمان که در محل وزارت اقتصاد برگزار شد، اظهار داشت: آلمان خود را نه به عنوان یک شریک موقت که همکار بلند مدت ایران می‌داند و به همین سبب آماده انتقال دانش فنی و توسعه روابط اقتصادی و مالی با صنایع و فعالان تجاری ایران است.

    وی با بیان اینکه اکنون صنایع و شرکت های کوچک و متوسط نیز  می توانند در خط مقدم همکاری و فعالیت های اقتصادی و تجاری بین المللی حضور بسیار موثری داشته باشند، افزود: به همین دلیل است که اراده ما برای همکاری صنعتی، تجاری و اقتصادی با ایران، نه فقط صنایع بزرگ، بلکه صنایع کوچک و متوسط را نیز شامل می شود.

    معاون وزیر امور اقتصاد و انرژی جمهوری فدرال آلمان ادامه داد: پیش از این، مشکل اصلی در توسعه   همکاری های دوجانبه ایران و آلمان، محدویت های مالی و بانکی بود که با امضای برجام، این محدودیت ها برداشته شد.

    «اوه بک میر» با اشاره به نامه وزارت امور اقتصاد و انرژی آلمان به بانک های این کشور به منظور تشویق آنها برای توسعه همکاری های مالی و بانکی با بانک‌های ایرانی، اظهار داشت: در اینجا بار دیگر از بانک‌های آلمانی می خواهم از فرصت فراهم آمده پس از برجام، برای توسعه روابط و همکاری ها با بانک های ایرانی نهایت استفاده را ببرند.

    وی ابراز امیدواری کرد، با تضمین به عمل آمده از سوی «بیمه هرمس»، بانک‌های آلمانی هر چه سریع تر در خصوص تجدید و توسعه روابط بین بانکی با ایران فعال شوند.

    البته معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری از سرگیری روابط تجاری ایران با بیمه هرمس و افزایش سقف همکاری‌ها تا 7 میلیارد یورو خبر داد. محمد خزاعی همچنین از حل شدن مشکلات مربوط به بدهی های گذشته به بیمه هرمس خبر داد و افزود: به دلیل مشکلات تحریم، پرداخت بخشی از بدهی‌ها به تعویق افتاده بود که طی چند روز گذشته و با مذاکرات صورت گرفته بین هیات ایرانی و آلمانی این مشکلات حل شده و توافقات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

    خزاعی تصریح کرد: بیمه هرمس که نقش فعالی در پوشش بیمه ای و تامین منابع مالی برای صنایع و پروژه های اقتصادی ایران داشت، تا چند سال قبل از تحریم 5.5 میلیارد یورو پوشش بیمه ای برای فعالیت های ایران فراهم می کرد اما با مذاکرات اخیر پیش بینی می شود، حجم همکاری های ایران با بیمه هرمس تا سطح 7 میلیارد یورو افزایش یابد.

    خزاعی با اشاره به حضور هیات 150 نفری از نمایندگان بخش خصوصی و دولتی آلمان در این نشست تجاری گفت: روابط اقتصادی و سیاسی بین ایران و آلمان بسیار دیرینه و عمیق است و آلمان درگذشته و قبل از تحریم‌ها بزرگترین شریک اقتصادی و تجاری ایران در اروپا بوده است.

    معاون وزیر اقتصاد، تسریع و گسترش همکاری‌های بانکی بین ایران و آلمان را از دیگر دستاوردهای سفر هیات آلمانی به کشورمان برشمرد و افزود: با توافقات صورت گرفته و برقراری مجدد پوشش بیمه ای توسط هرمس، تامین مالی مبادلات اقتصادی و سرمایه گذاری به یک روند عادی تبدیل می شود.

    در همین حال، تفاهم نامه تقویت همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال آلمان امروز در تهران به امضا رسید. این تفاهم نامه صبح امروز در محل وزارت اقتصاد، به امضای محمد خزاعی معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران و «اوه بک میر» معاون وزیر امور اقتصاد و انرژی آلمان رسید.

    همچنین امروز یک یادداشت تفاهم بین اتاق بازرگانی ایران و موسسه خدمات مشاوره ای آلمان، یک یادداشت تفاهم بین آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز دانشگاه تهران و بخش پزشکی شرکت زیمنس آلمان، دو یادداشت تفاهم همکاری بین شرکت زیمنس آلمان در خصوص فولاد و ماشین آلات صنعتی با طرف ایرانی و یک یادداشت تفاهم بین شرکت «لیند» آلمان و شرکت صنایع گاز ایران به امضا رسید.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی