عصر بازار

در دیدار وزیر امور خارجه مالزی

همکاری‌های مالی و بانکی فرصتی جدید برای ایران و مالزی است

عصر اعتبار- وزیران امور خارجه ایران و مالزی آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و راه‌های گسترش همکاری‌ها و مسائل منطقه‌یی و بین‌المللی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

همکاری‌های مالی و بانکی فرصتی جدید برای ایران و مالزی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمدجواد ظریف در دیدار با عنیفه امان با اشاره به سوابق روابط دو کشور اظهار کرد: روابط جمهوری اسلامی ایران و مالزی به لحاظ تاریخی و سنتی، همواره حسنه و رو به جلو بوده است و جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد همکاری‌های همه جانبه خود را در تمامی عرصه‌ها با مالزی گسترش دهد.

    او با اشاره به ظرفیت‌های فراوان همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های اقتصادی و تجاری گفت: تهران هیچ گونه محدودیتی برای افزایش همکاری‌های دو کشور ندارد.

    وزیر امور خارجه کشورمان اظهارکرد: حجم هیاتهای خارجی در سطوح عالیه کشورهای مختلف جهان پس از برجام در جمهوری اسلامی ایران موجب شده تا فرصت‌های فرارو برای روابط کشورهای مختلف با جمهوری اسلامی ایران، به‌طور گسترده‌ای در عرصه‌های اقتصادی و تجاری افزایش یابد.

    ظریف با اشاره به تنوع امکانات میراث فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و تبادل ظرفیت‌های توریستی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای مسلمان گفت: فرصت‌های خوبی برای تقویت مراودات توریستی بین دو کشور برای سرمایه گذاری در زمینه ساخت هتل و آشنایی مردم دو کشور نسبت به میراث فرهنگی و صنایع دستی دو کشور فراهم است.

    وی ظرفیت‌های مختلف اقتصادی و تجاری که می‌تواند در دستور کار کمیسیون اقتصادی دو کشور برای یافتن سازوکارهای جدید همکاری‌های دو کشور قرار گیرد را برشمرد.

    ظریف با تشریح زمینه‌های همکاری‌های دو کشور در بخش انرژی، گاز، پتروشیمی آن را از جمله فرصت‌های همکاری‌های دو کشور دانست که دارای زیرساخت‌های اولیه بوده و گفت: می‌توان با تحرک بخشیدن به زمینه‌های جدید این پروژه‌ها را متبلور کرد.

    وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به زمینه‌های شکل‌گیری همکاری‌های مالی و بانکی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای اروپایی و آسیایی، این عرصه را فرصت جدید برای بخش‌های بانکی دو کشور عنوان کرد.

    عنیفه امان نیز با اشاره به چشم‌انداز مثبت همکاری‌های بین دو کشور اظهار کرد: روابط مالزی با جمهوری اسلامی ایران در چارچوب سازمان همکاری اسلامی و مناسبات دوجانبه در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی،عرصه‌های خوبی بویژه در بخش اقتصادی برای گسترش دارد.

    وزیر امور خارجه مالزی با تبیین فرصت‌های نوین در همکاری‌های تجاری دو کشور گفت: ما در زمینه حضور دانشجویان ایرانی در مالزی و صنایع مواد غذایی حلال زمینه‌ها و امکانات خوبی برای تقویت مراودات آموزشی و همکاری‌های تجاری دو کشور داریم.

    او درباره همکاری‌های دو طرف در زمینه انرژی نیز با اشاره به سوابق همکاری کوالالامپور در شرایط تحریم، گام‌های جدید در این عرصه را خواستار شد و گفت که در دوره پساتحریم می‌توان با رایزنی‌های جاری هیاتهای بخش انرژی، صاحبان صنایع و شرکت‌های خصوصی و دولتی دو کشور نیز گامهای جدیدی را برداشت.

    عنیفه امان با اشاره به ظرفیت‌های همکاری تکنولوژیک بین دو کشور، علاقمندی کوالالامپور برای شناسایی افزایش مراودات علمی و فن‌آوری بین دو کشور را اعلام کرد.

    وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و مالزی هم‌چنین درباره تحولات منطقه‌یی و بین‌المللی به‌ویژه آخرین تحولات عراق و سوریه تبادل نظر کردند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو