عصر بازار

استرالیا نرخ بهره را کاهش داد

عصر اعتبار- بانک خزانه‌داری استرالیا نرخ بهره را به پایین‌ترین سطح خود کاهش داد. اما برخی ناظران معتقدند حرکت این بانک به منظور مقابله با کاهش تورمی که به اقتصاد ضربه زده و رشد ارزی را محدود کرده است، می‌تواند موجب پیچیده‌‌ترشدن انتقال اقتصادی شود.

استرالیا نرخ بهره را کاهش داد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از بلومبرگ، گلن استیونس، رئیس بانک خزانه‌داری استرالیا اعلام کرد این بانک در جلسه روز سه‌شنبه خود با کاهش 0.25 درصدی نرخ بهره آن را به 1.75 درصد رسانده است. اقدامی که توسط 12 نفر از اقتصاددانان موردبررسی بلومبرگ پیش‌بینی شده بود. آمار هفته گذشته نشان داد که شاخص قیمت مصرف‌کننده در سه‌ماهه گذشته کاهش داشته و تورم پایه ضعیف‌ترین رشد خود را تجربه کرده است.

    استیونس در بیانیه خود اعلام کرد: «تورم برای مدتی تقریبا پایین بوده و آمار اخیر به طرز غیرمنتظره‌ای ضعیف است. این نتایج،‌ در کنار رشد بسیار ضعیف هزینه‌های نیروی کار و فشارهای هزینه‌ای پایین در سایر نقاط دنیا، موجب شد تا ما چشم‌انداز تورمی پایین‌تری نسبت به پیش‌بینی قبلی خود اتخاذ کنیم.»

    دلار استرالیا (اوسی) از اواسط ژانویه تا کنون رشدی 15 درصدی داشته است. رشد مجدد اوسی باعث نگرانی‌ها در خصوص ثبات بهبود بازار کار استرالیا و صنایع آموزش و توریسم شده است. صنایعی که باعث رشد یک درصدی تولید ناخالص داخلی در صادرات خدمات شده‌اند.

    پس از تصمیم بانک خزانه‌داری استرالیا، دلار این کشور با افتی 2 درصدی در برابر دلار 75 سنت معامله شد. بانک خزانه‌داری استرالیا همچنین اثر سیاست‌های انقباضی سنگین‌تر را روی وام‌های مسکن و قیمت اجاره در سیدنی و ملبورن رصد کرده است.

    رئیس بانک خزانه‌داری استرالیا خاطرنشان کرد:« در اتخاذ تصمیم‌ امروز، هیئت مدیره بانک نگاه دقیقی به تحولات بازار مسکن داشته است. در حال حاضر، خطرات بالقوه نرخ بهره پایین‌تر در این منطقه کمتر از هر زمان دیگری است.»

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو