عصر بازار

آشفتگی‌های بازارهای مالی سود سه‌ماهه کامرزبانک را نصف کرد

عصر اعتبار- دومین بانک بزرگ آلمان اعلام کرد که در پی آشفتگی بازارها، سود سه‌ماهه نخست سال ۲۰۱۶ این بانک نصف شده است. سهام این بانک نیز سقوطی ۶ درصدی را تجربه کرده است.

آشفتگی‌های بازارهای مالی سود سه‌ماهه کامرزبانک را نصف کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، بر اساس آمار اعلام شده توسط کامرزبانک، درآمد خالص این بانک از 338 میلیون یورو در سال گذشته به 163 میلیون یورو در سال جاری کاهش داشته است. تحلیلگران انتظار داشتند سود این بانک 160.5 میلیون یورو باشد.

    نیل اسمیت،‌ تحلیلگر بانکهاوس لامپ اعلام کرد که کیفیت درآمدها 100 درصد نیست و پیشنهاد داد تا سرمایه‌گذاران سهام خود را بفروشند. درآمد جهانی بانک به دلیل سقوط قیمت‌های انرژی و کندی رشد در بازارهای نوظهور کاهش یافته‌ است.

    قیمت هر سهم کامرزبانک با افتی 6 درصدی در معاملات امروز به 7.61 دلار کاهش یافته که بیشترین افت یک‌روزه سهام این بانک از 11 فوریه بوده است. سهام این بانک همچنین در سال جاری افتی 21 درصدی را تجربه کرده در حالی که شاخص داکس 6.5 درصد کاهش داشته است.

    کامرز بانک در سه‌ماهه نخست 148 میلیون یورو وام به متقاضیان داده است که در مقایسه با سال گذشته افتی 10 میلیون یورویی را نشان می‌دهد. این کاهش به دلیل بهبود کیفیت رزرو وام، اقتصاد پایدار آلمان و و کاهش پروتفوی‌های غیراستراتژیک بوده است.

    بر اساس آمار اعلام شده توسط کامرزبانک،‌ سود عملیاتی این بانک مستقر در فرانکفورت از 670 میلیون یورو به 273 میلیون یورو کاهش داشته است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی