عصر بازار

رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی خبرداد

ارائه اصلاحیه بیمه اجتماعی روستاییان و کشاورزان به مجلس

عصر اعتبار- رئیس سازمان نظام صنفی کشور گفت: پیشنهاد اختصاص یک درصد از کل درآمد خرید محصولات تضمینی برای بیمه اجتماعی روستاییان و کشاورزان به مجلس دهم ارائه می‌شود.

ارائه اصلاحیه بیمه اجتماعی روستاییان و کشاورزان به مجلس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴:۰۰

    به گزارش  پایگه خبری«عصراعتبار« به نقل از فارس محمد شفیع ملک زاده امروز در نشست خبری گفت: هویت بخشی به فعالیت‌های کشاورزی و شاغلین بخش از طریق صدور پروانه فعالیت و تبیین مشاغل بخش و کدگذاری مشاغل بخش کشاورزی یکی از اهداف و وظایف نظام صنفی کشاورزی است.

    رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی افزود: صندوق بیمه تأمین اجتماعی، روستایی و عشایر متعهد به بیمه کشاورزان و عشایر است اما به علت کمبود منابع مالی سطح بیمه خود را به حداقل ممکن کاهش داده  و علیرغم وجود بیش از 4 میلیون بهره‌بردار، این قشر از کمترین خدمات بیمه تأمین اجتماعی برخوردار است.

    وی بیان داشت: سال گذشته بیمه تأمین اجتماعی با اعلام 14 میلیارد تومان منابع درآمدی اعلام کرد که تنها توان بیمه کردن 5 هزار کشاورز را دارد.

    ملک زاده با بیان اینکه دولت مصوب کرده بود که حق بیمه از محل 20 درصد عوارض واردات میوه و سبزی تأمین شود، بیان داشت: با کاهش واردات میوه منابع بیمه هم به شدت کاهش یافت.

    وی افزود: بیش از 700 هزار نفر در سازمان نظام صنفی کشاورزی به عضویت درآمد‌ه‌اند که بیشتر آنها به دنبال خدمات تأمین اجتماعی وارد این سازمان شده‌اند و همین موضوع را هم از از نظام صنفی مطالبه می‌کنند.

    رئیس سازمان نظام صنفی کشور با اشاره به پیشنهاد سازمان نظام صنفی به عنوان جایگزین برای منابع درآمد تأمین اجتماعی روستاییان گفت: این سازمان پیشنهاد اختصاص یک درصد از کل درآمد محصولات تضمینی‌ را داده که هنوز در مرحله بررسی است.

    وی با بیان اینکه خدماتی که تأمین اجتماعی به سایر اقشار ارائه می‌کند، با خدماتی که به فعالان حوزه داده می‌شود، قابل مقایسه نیست، گفت: کشاورزان حتی از مستمری پایان دوره شاغل بودن خود نیز برخوردار نیستند.

    ملک‌زاده بیان داشت: سازمان نظام صنفی تلاش می‌کند تا اصلاحیه قانون بیمه تأمین اجتماعی روستاییان و عشایر را به‌ عنوان یک ضرورت در صحن مجلس آینده مطرح کند، تا از این طریق  کشاورزان از حداقل خدمات ممکن برخوردار شوند.

    رئیس سازمان نظام صنفی کشور بیان داشت: قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی تناسبی با قیمت تمام شده آنها ندارد و لازم است قیمت خرید تضمینی متناسب با قیمت تمام شده تولید آن محصول محاسبه و اعلام شود.

    وی افزود: برای توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و تشویق سرمایه‌گذاران برای حضور در فعالیت‌های بخش لازم است تجدید نظری در قوانین و مقررات موجود بشود تا با کاهش بوروکراسی و هزینه‌های حاکم بر آن و ایجاد معافیت‌ لازم زمینه سرمایه‌گذاری بیشتر در بخش کشاورزی فراهم شود.

    ملک‌زاده بیان داشت: موضوع توسعه آبیاری تحت فشار برای افزایش بهره‌وری آب در بخش کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اما نظام صنفی کشاورزی نقشی در اجرایی نمودن طرح‌ها و برنامه‌های آن ندارد.

    رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی بیان داشت: با توجه به اینکه اعضای نظام صنفی گیرنده خدمات هستند، لازم است مسئولان نقش و اهمیت بیشتری به نظام صنفی در اجرای طرح‌ها بدهند، البته این موضوع منوط به داشتن پروانه فعالیت است.

    وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که این سازمان در قبال اجرای الگوی کشت چه اقداماتی انجام داده تا شاهد از بین رفتن بخشی از محصولات کشاورزی مانند امحا سیب‌زمینی نباشیم، گفت: اجرای الگوی کشت به‌عنوان یکی از مصادیق اقتصادی کردن تولید در کشاورزی است که تاکنون به علت نبود اطلاعات کافی در این بخش اجرایی نشده است.

    ملک‌زاده با بیان اینکه در بخش کشاورزی اطلاعات دقیقی از کشت و تولید در دست نیست، بیان داشت: سازمان نظام صنفی با صدور پروانه مشاغل برای بهره‌برداران بخش کشاورزی می‌تواند اطلاعات درستی از سطح زیر کشت و میزان تولید به دست آورد و پس از کسب اطلاعات با کمک دولت و حوزه‌های مربوطه می‌تواند اقدام به اجرای الگوی کشت کند، تا مسائلی از قبیل امحاء سیب‌زمینی و یا موارد مشابه آن تکرار نشود.

    وی گفت: تا دو سال آینده تلاش می‌کنیم تمام بهره‌برداران بخش کشاورزی را دارای پروانه صنفی کنیم تا به تناسب آن بانک اطلاعات مشخصی از بهره‌برداران تهیه شود و همچنین زمینه برای دفاع از حقوق کشاورزان به شکل صنفی به وجود آید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو