عصر بازار

با حضور مدیرعامل سمات رونمایی شد

سامانه تسویه معاملات پایاپای به سومین بانک رسید

عصر اعتبار- عصر امروز با حضور مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه اوراق بهادار از سامانه تسویه معاملات پایاپای از سوی بانک سامان رونمایی شد.

سامانه تسویه معاملات پایاپای به سومین بانک رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار« به نقل از فارس، عصر امروز با حضور محمدرضا محسنی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه (سمات)، تسویه اوراق بهادار در سومین بانک ایرانی رونمایی شد.

    بر اساس این گزارش، مدیرعامل سمات در آیین رونمایی این سامانه گفت: بر اساس قانون بازار سرمایه‌ای کشور شرکت سمات مسئولیت امور مربوط به ثبت مالکیت و نگهداری اوراق بهادار و تسویه وجوه را بر عهده دارد.

    محسنی افزود: سپرده‌گذاری مرکزی تضمین کارآمدی بازار سرمایه‌ای از طریق کاهش ریسک و تسویه وجوه در معاملات را بر عهده دارد که این امر با اتکا به ابزارهای مختلف از جمله توسعه همکاری با بازار پولی امکانپذیر است.

    وی عنوان کرد: تعامل دو بازار پول و سرمایه می‌تواند علایق و سلایق سرمایه‌گذاری در هر یک از این بازارها را پوشش دهد. بازار پول و سرمایه مثل دو بال با یکدیگر حرکت می‌کنند. بر این اساس بازار پول و سرمایه می‌تواند سبب رشد اقتصادی در کشور شود.

    محسنی تخصص‌گرایی را منشأ اثربخشی در بازار سرمایه و پول عنوان کرد و افزود: سمات تلاش کرده تا از طریق فرآ‌یندهای موجود این مهم را راهبری کند.

    مدیرعامل سمات افزود: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با تسهیل فرآیندهای ارتباطی معامله‌گران با سرمایه‌گذاران تلاش کرده تا ضمن کاهش ریسک سرمایه‌گذاری تعامل میان سرمایه‌گذاران را از طریق تسهیل معاملات در اتاق پایاپای و تسویه وجوه بیش از پیش افزایش دهد.

    وی با بیان اینکه سپرد‌ه‌گذاری مرکزی با هیچ بانکی عقد اخوت نبسته است، عنوان کرد: بانک سامان به عنوان سومین بانک پس از بانک‌های ملی و تجارت توانسته در زمینه تسویه اوراق و اتاق پایاپای معاملات ورود پیدا کند، چنانچه اگر خدمات این بانک ناکافی باشد، این خدمات از سوی سمات پس گرفته می‌شود.

    محسنی با ابراز امیدواری نسبت به همکاری‌ روزافزون میان بازار سرمایه و بازار پولی کشور، عنوان کرد: با توجه به توسعه فعالیت‌های پایاپای تنها شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه اوراق بهادار مجری این فعالیت‌ها در کشور بوده و این در حالی است که با توجه به شعار اقتصاد مقاومتی در سال جاری فرایند تسویه معاملات می‌تواند نقش مهم را در تأمین مالی شرکت را ایفا کند.

    وی در پایان گفت: با توجه به اهمیت تأمین مالی در کشور اخیراً با حکم وزیر اقتصاد محمد فطانت رئیس سازمان بورس مسئول تأمین مالی بنگاه‌ها در سال جاری شده که در راستای عمل به اصول اقتصاد مقاومتی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو