عصر بازار

درتهران؛

تفاهم نامه همکاری بورسی میان ایران و یونان امضا شد

عصر اعتبار- تفاهم نامه همکاری میان سازمان بورس و نهاد ناظر بازار سرمایه یونان در حاشیه هشتمین کنفرانس بین المللی بازارهای سرمایه اسلامی امضا شد.

تفاهم نامه همکاری بورسی میان ایران و یونان امضا شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، این تفاهم نامه توسط محمد فطانت رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و گودسیس رئیس نهاد ناظر بازار سرمایه یونان دیروز (سه شنبه) به امضا رسید.
    تفاهم نامه همکاری مزبور در زمینه تبادل اطلاعات، دانش فنی و تجربیات دو طرف است، برگزاری کارگاه های آموزشی در سطوح مختلف در دو کشور به صورت ویدیو کنفرانس و استفاده از ابزارهای مالی متنوع در بازارهای سرمایه هر دو نهاد است.
    عضویت یونان در اتحادیه اروپا می تواند اتصال بازار ایران به کشورهای اروپایی را تسهیل بخشد.
    همچنین از دیگر نکات مهم این تفاهم نامه عضویت یونان در آیسکو است که می تواند پیش زمینه ای برای قراردادهای چندجانبه میان ایران، یونان و دیگر کشورها باشد.
    هشتمین همایش بین المللی بازار سرمایه اسلامی با حضور 40 نماینده از جمله کشورهای آلمان، روسیه، فرانسه، سوئیس، کره جنوبی، هند، چین و یونان در تهران برپا شده است.
    همایش مزبور ابزارهای نوین اسلامی در بازار سرمایه را مورد بررسی قرار می دهد.
    علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه همایش یاد شده به خبرنگاران گفت: ایران در بازار سرمایه اسلامی در شمار معدود کشورهایی محسوب می شود که تمام بازارهای مالی از جمله بازار پول و بازار سرمایه را براساس عقود اسلامی تنظیم کرده است.
    وی افزود: بحران مالی جهانی که در سال 2008 پدیدار شد، کشورهایی که از ابزارهای مالی اسلامی برخوردار بودند با کمترین بحران مواجه شدند.
    طیب نیا اضافه کرد: سال گذشته برای نخستین بار اسناد خزانه اسلامی به ارزش 500 هزار میلیارد ریال و همچنین اوراق صکوک اجاره دولتی به ارزش پنج هزار میلیارد ریال منتشر شد.
    وزیر اقتصاد گفت : دولت قصد دارد امسال بازار سرمایه را توسعه داده و بدهی های خود را به اوراق تبدیل کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو