عصر بازار

تفاهمنامه نظارت بانکی ایران و کره جنوبی امضا شد

عصر اعتبار- قائم‌مقام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و قائم‌مقام ارشد موسسه خدمات نظارت مالی کره جنوبی یادداشت تفاهمی در زمینه نظارت بانکی بین این دو نهاد مالی امضا کردند.

تفاهمنامه نظارت بانکی ایران و کره جنوبی امضا شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، معاون کمیسیون خدمات مالی کره جنوبی نیز این تفاهمنامه را امضا کرد.
    امضای این تفاهمنامه نظارتی یکی از مهمترین شرایط لازم برای تاسیس، فعالیت و نظارت بر واحدهای بانکی برون‌مرزی در دو کشور تلقی می‌شود.
    در این یادداشت تفاهم مسائلی مانند تعیین مقام های نظارتی ذیصلاح، دامنه شمول همکاری بین دو مرجع نظارتی، تبادل اطلاعات نظارتی، همکاری در اجرای نظارت و بازرسی حضوری از واحدهای برون‌مرزی مستقر در دو کشور، لزوم محرمانه نگهداشتن اطلاعات نظارتی، برگزاری سمینارها و برنامه‌های آموزشی مشترک، کمک‌های فنی، مبادله کارکنان و چگونگی حل و فصل اختلاف‌ها تبیین شده است.
    «پارک گئون هی» رئیس جمهوری کره جنوبی عصر یکشنبه در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی متشکل از 236 نفر از مسئولان و رئیسان بزرگ ترین شرکت های کره ای و صاحبان صنایع بزرگ این کشور، وارد تهران شد.
    دوشنبه  در حضور رئیسان جمهوری ایران و کره جنوبی، 19 سند همکاری امضا شد.
    بر پایه آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، در سال 2015 حجم کل مبادلات تجاری دو کشور پس از کاهش به سبب تحریم ها، به چهار میلیارد و 285 میلیون دلار رسید که حجم واردات ایران از کره جنوبی چهار میلیارد و 35 میلیون دلار و صادرات به آن کشور 250 میلیون دلار بود.
    پلاسما، محصولات آهنی و فولادی و ابزارهای ممزوج با آهن یا فولاد، گوشی تلفن همراه، اجزا و قطعات یخچال، لاستیک، قطعات ترمز خودرو، کاغذ و مقوا و اجزا و قطعات ماشین های رختشویی مهمترین کالاهای وارداتی ایران از کره جنوبی به شمار می رود.
    بوتان، پروپان، هیدروکربورهای غیرحلقوی، سرب تصفیه شده، روی غیرممزوج، پلاسما و فرآلدهید پلی اتیلن مهمترین محصولات صادراتی ایران به این کشور است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو