عصر بازار

مقام بانکی مالزی:

اوراق صکوک اسلامی خلاء بازار جهانی سرمایه را پر کرد

عصر اعتبار- عضو شورای شریعت و کمیسیون اوراق قرضه بانک نگارا (Negara Bank) گفت: اوراق صکوک خلاء بازار جهانی سرمایه را پر کرده است، زیرا سرمایه گذاران اسلامی تمایل دارند سبد دارایی خود را با این اوراق قرضه متعادل کنند.

اوراق صکوک اسلامی خلاء بازار جهانی سرمایه را پر کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، پروفسور «اسمادی محمد نعیم»Asmadi Mohamed Naim روز چهارشنبه در حاشیه هشتمین همایش بین المللی بازار سرمایه اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروزه حتی در کشورهای غیراسلامی نیز تمایل سرمایه گذاران به خرید اوراق صکوک در حال افزایش است و بسیاری از کشورهای غربی به انتشار این اوراق اقدام کرده اند.
    وی توضیح داد: صکوک، اوراق قرضه مبتنی بر دارایی است و دارندگان این اوراق در سود پروژه ها سهیم می شوند، در حالی که دارندگان اوراق قرضه غیراسلامی فقط بهره ای را دریافت می کنند که متناسب با نرخ بهره بازار است.
    به گفته نعیم، مالزی نخستین کشور منتشرکننده صکوک است و بزرگ ترین بازار صکوک جهان را دارد و بیش از نیمی از اوراق صکوک منتشر شده در جهان متعلق به این کشور است.
    استادیار تجارت اسلامی دانشگاه یوتارا (Utara) مالزی ادامه داد: در دو ماهه نخست سال میلادی جاری 22 میلیارد و 800 میلیون رینگیت (پنج میلیارد و 880 میلیون دلار) اوراق صکوک در مالزی منتشر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن، بیش از 50 درصد افزایش داشت.
    علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران نیز در آئین گشایش این همایش گفته بود امسال حجم بالایی از اوراق صکوک اسلامی در بازار سرمایه با ضمانت دولت منتشر می شود و از سرمایه گذاران خارجی برای خرید این اوراق که ریسک پایین و بازدهی بالایی دارد، دعوت کرد.
    وی استفاده از بازار سرمایه برای تامین مالی و رشد اقتصادی را از برنامه های اصلی دولت ایران اعلام کرد.
    مالزی، آلمان، بحرین و قطر از پیشگامان انتشار صکوک در جهان به شمار می روند.
    هشتمین همایش بین المللی بازار سرمایه اسلامی با حضور نمایندگان 40 کشور جهان از جمله آلمان، روسیه، فرانسه، سوئیس، کره جنوبی، هند، چین و یونان روز سه شنبه در تهران آغاز به کار کرد.
    ساختار و عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری اسلامی، ریسک‌های مالی مرتبط با سرمایه‌گذاری در واحدهای صندوق‌های اسلامی، حاکمیت شرعی در نهادهای مالی اسلامی، نظام‌های قانون‌گذاری در حوزه صندوق‌های اسلامی و بانک‌های سرمایه‌گذاری و خدمات آنها در چارچوب منطبق با شریعت از مهم‌ترین‌ محورهای این همایش است.
    این همایش دو روزه امروز (چهارشنبه) پایان می یابد و در آن ابزارهای نوین اسلامی در بازار سرمایه بررسی می شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو