عصر بازار

تلاش اعضای آ.سه.آن و شرکای سه گانه برای جلوگیری از بحران مالی

عصر اعتبار- وزرای دارایی اعضا اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) بعلاوه همتایان خود از کشورهای ژاپن، چین و کره جنوبی توافق کردند با افزایش شبکه امنیت مالی در منطقه با توجه به تضعیف شرایط اقتصادی و فعالیت ناپایدار بازار، از وقوع بحران احتمالی جلوگیری کنند.

تلاش اعضای آ.سه.آن و شرکای سه گانه برای جلوگیری از بحران مالی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، تارنمای روزنامه 'بانکوک پست' روز چهارشنبه اعلام کرد وزرای دارایی و روسای بانک های مرکزی این 13 کشور روز گذشته همچنین وعده دادند مشابه اقدامی که ماه گذشته توسط کشورهای عضو گروه 20 به همراه اقتصادهای در حال ظهور اتخاد شد را با استفاده از همه ابزارهای سیاسی لازم شامل پولی، مالی و ساختاری زمینه رشد اقتصادی انجام دهندد.
    از بین اقدامات سیاسی که این کشورها در مورد آن توافق کردند می توان به استقرار سیاست های مالی انعطاف پذیر برای تقویت رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال، تقویت نوآوری با حفظ افزایش مقاومت پذیری و کسب اطمینان از پایداری بدهی اشاره کرد.
    این نشست که در فرانکفورت برگزار شد، در حالی به طرح سیاست های اقتصادی کشورهای شرق آسیا توجه کرده که در روزهای اخیر دلار آمریکا در مقایسه با برخی از ارزهای این منطقه از آسیا تا حدودی ارزش خود را از دست داده است.
    در بیانیه نشست وزرای دارایی و روسای بانک های مرکزی 10 کشور جنوب شرق آسیا به همراه چین، ژاپن و کره جنوبی آمده است: ما با دقت جریان سرمایه و خطرات ناشی از نوسانات جریان سرمایه را تحت نظارت داریم و متناسب با تغییرات محیط اقتصادی و نوسانات بازار مالی در حمایت از ثبات مالی و اقتصادی منطقه واکنش نشان می دهیم.
    وزرای حاضر در این نشست توافق کردند از طرح 'ابتکار چیانگ مای' که یک معامله ارزی چندگانه است و بین 10 عضو اتحادیه آ.سه.آن و کشورهای چین، ژاپن و کره جنوبی منعقد شده به عنوان راهکاری جهت ثبات مالی منطقه در مواقع اضطراری استفاده کنند.
    برونئی، اندونزی، کامبوج، لائوس، مالزی، میانمار، فیلیپین، سنگاپور، تایلند و ویتنام اعضای دهگانه آ.سه.آن هستند.
    بر اساس طرح 'ابتکار چیانگ مای' که سال 2010 مورد توافق طرفین قرار گرفت امکان تزریق اعتبار جاری در بازار مالی منطقه در مواقعی که نوسانات غیرمعمول رخ دهد، وجو دارد.
    در حاشیه این نشست همچنین وزرای دارایی چین، ژاپن و کره جنوبی بر تعهد خود نسبت به توسعه اصلاحات صنعتی و ساختاری به منظور افزایش تولید و ظرفیت رشد در شرایط ناپایدار فعلی تاکید کردند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو