عصر بازار

نعمت زاده وارد مینسک شد

توسعه روابط ایران و بلاروس در نشست کمیسیون مشترک

عصر اعتبار- محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در راس یک هیات ۵۰ نفری از بخش های دولتی، پارلمانی و خصوصی برای مذاکره با مقام های بلاروسی با هدف توسعه روابط دوجانبه و همچنین برگزاری نشست کمیسیون مشترک دو کشور امروز (چهارشنبه) وارد مینسک شد.

توسعه روابط ایران و بلاروس در نشست کمیسیون مشترک
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، هدف از برگزاری این نشست دو روزه، تصمیم گیری برای توسعه همکاری ها بین تهران و مینسک در بخش های مختلف از جمله اقتصادی و صنعتی و اجرای طرح های مشترک با هدف افزایش ارزش روابط تجاری از سطح کنونی است.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و ویتالی واووک وزیر صنایع بلاروس، ریاست هیات های مذاکره کننده دو کشور در این اجلاس را برعهده خواهند داشت.
    بنا به اعلام بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در بلاروس، در این نشست مقام های دو کشور عرصه های گسترش همکاری های اقتصادی و بازرگانی ایران و بلاروس را بررسی و در مورد طرح های مشترک صنعتی و تکنولوژیکی گفت و گو و مذاکره می کنند.
    محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت و معدن، ولی الله افخمی معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت و ارسلان فتحی پور رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مذاکرات کمیسیون مشترک ایران و بلاروس که تا فردا ادامه دارد، حضور دارند.
    اجلاس قبلی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و بلاروس اسفند ماه 1393 به میزبانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در تهران برگزار شد و ویتالی واووک وزیر صنایع بلاروس برای این منظور به ایران سفر کرده بود.
    نفت، گاز، پتروشیمی، خودرو، محصولات ساختمانی، برقی، مواد کانی، دارو و سلامت، تجهیزات پزشکی و برگزاری متقابل نمایشگاه ها از زمینه های موجود برای گسترش همکاری ها بین دو کشور است.
    از سوی دیگر، ایران به عنوان دروازه ورود صنایع و تولیدات شرکت های بلاروس می تواند خدمات بسیاری را برای افزایش صادرات این کشور فراهم کند.
    پیشتر وزیر صنایع بلاروس اعلام کرده بود که این کشور آماده است نیازهایی مثل میوه ماهی دارو تجهیزات پزشکی متالورژی و ادوات ماشین سازی از ایران خریداری کند.
    به عقیده کارشناسان، ایران و بلاروس همکاری های سیاسی در سطح عالی دارند، اما روابط اقتصادی با توان موجود در این عرصه مطابقت نمی کند و سال گذشته حجم مبادلات بازرگانی دو کشور به حدود 75 میلیون دلار رسید.
    سفیر ایران در بلاروس در این رابطه اعلام کرده است که تهران برای توسعه ساختار همکاری ها با مینسک مصمم است و برای این منظور برنامه ریزی کرده است و آمادگی دارد.
    محمد رضا صبوری سفیر ایران در مینسک نیز اعلام کرده است: این اطمینان هست که ارزش روابط بازرگانی دو کشور در سال جاری می تواند به سه برابر افزایش یابد و دولت ایران برای گسترش مبادلات اقتصادی و بازرگانی و خرید کالاهای مورد نیاز از این کشور آماده است.
    وی همچنین به حمل و نقل محمولات میان ایران و بلاروس به عنوان مساله قابل توجه بین دو کشور اشاره کرد و با توجه به موقعیت جغرافیایی و فاصله آنها از یکدیگر خواستار توافق درازمدت و سودمند برای طرفین شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو