عصر بازار

حجم همکاریهای اقتصادی با هرمس آلمان از ۷ میلیارد یورو فراتر می‌رود

عصر اعتبار- معاون وزیر اقتصاد و رییس کل سازمان سرمایه گذاری از سرگیری روابط تجاری ایران با بیمه هرمس و افزایش سقف همکاری ها تا هفت میلیارد یورو خبر داد.

حجم همکاریهای اقتصادی با هرمس آلمان از ۷ میلیارد یورو فراتر می‌رود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، محمد خزاعی که در همایش اقتصادی و سرمایه گذاری ایران و آلمان در سالن شهید مدرس وزارت امور اقتصادی و دارایی و در جمع بیش از 150 نفر از مقامات دولتی و فعالان اقتصادی و سرمایه گذاری بخش خصوصی آلمان سخن می گفت، از حل شدن مشکلات مربوط به بدهی های گذشته به بیمه هرمس خبر داد و افزود: به دلیل مشکلات تحریم، پرداخت بخشی از بدهیها به تعویق افتاده بود که طی چند روز گذشته و با مذاکرات صورت گرفته بین هیات ایرانی و آلمانی این مشکلات حل شده و توافقات خوبی در این زمینه صورت گرفته است .

    خزاعی افزود: بیمه هرمس که نقش فعالی در پوشش بیمه ای و تامین منابع مالی برای صنایع و پروژه های اقتصادی ایران داشت تا چند سال قبل از تحریم 5.5 میلیارد یورو پوشش بیمه ای برای فعالیت های ایران فراهم می کرد، اما با مذاکرات اخیر پیش بینی می شود، حجم همکاری های ایران با بیمه هرمس تا سطح هفت میلیارد یورو افزایش یابد .

    خزاعی با اشاره به حضور هیات 150 نفری از نمایندگان بخش خصوصی و دولتی آلمان در این نشست تجاری گفت: روابط اقتصادی و سیاسی بین ایران و آلمان بسیار دیرینه و عمیق است و آلمان درگذشته و قبل از تحریم ها بزرگترین شریک اقتصادی  و تجاری ایران در اروپا بوده است .

    معاون وزیر اقتصاد، همچنین تسریع و گسترش همکاریهای بانکی بین ایران و آلمان را از دیگر دستاوردهای سفر هیات آلمانی به کشورمان برشمرد و افزود: با توافقات صورت گرفته و برقراری مجدد پوشش بیمه ای توسط هرمس تامین مالی مبادلات اقتصادی و سرمایه گذاری به یک روند عادی تبدیل می شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی