عصر بازار

گزارش عملکرد شورا ارائه شد;

نشست شورای پول و اعتبار با دادستان کل

عصر اعتبار- گزارش عملکرد سال ۹۴ شورای پول و اعتبار و مصوبات آن در جلسه‌ای با حضور دادستان کل کشور ارائه شد.

نشست شورای پول و اعتبار با دادستان کل
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، نخستین جلسه شورای پول و اعتبار در سال 1395 با حضور اکثریت اعضا تشکیل شد و گزارش جامعی از جلسات شورای پول و اعتبار طی سال های اخیر، مصوبات و چگونگی مراحل اجرای آنها به آگاهی اعضای شورا رسید.

    در این جلسه که دادستان کل کشور نیز حضور داشت، گزارش بخش نظارت بانک مرکزی در خصوص برنامه ساماندهی مؤسسات غیرمجاز پولی و اعتباری و نیز اقدام های انجام شده به منظور تعیین تکلیف تعاونی فاقد مجوز موسوم به مؤسسه ثامن الحجج که براساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی و با همکاری مؤثر قوه قضائیه و وزارت اطلاعات از اواخر آذرماه سال گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد، ارائه شد.

    تخلفات انجام شده توسط تعاونی مورد اشاره که منجر به ناتوانی در پرداخت مطالبات سپرده گذاران شد، تشریح و توضیحات مشروحی در خصوص سپرده ها و حساب های تعیین تکلیف شده، میزان و محل منابع تخصیص یافته برای پرداخت به سپرده گذاران، شناسایی اموال، املاک و دارایی ها، نحوه در اختیار گرفتن آنها و نیز برنامه ریزی های بانک مرکزی برای اقدام های آتی کارگروه ویژه ساماندهی، ارائه شد.

    در این جلسه، حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور، با قدردانی از اقدام های صورت گرفته در بانک مرکزی و لزوم تداوم قاطعانه آنها، بر عزم و اراده جدی قوه قضائیه و دادستانی کل در حمایت از اینگونه اقدامات که به سالم سازی فضای اقتصادی کشور منجر می شود، تاکید کرد.

    بر اساس این گزارش اعضای شورای پول و اعتبار، ضمن ابراز خرسندی از حضور مجدد دادستان کل کشور در شورای پول و اعتبار و قدردانی از رئیس کل بانک مرکزی در اهتمام جدی برای ساماندهی بازار غیر متشکل پولی، از همکاری و اقدامات ارزشمند قوه قضائیه و وزارت اطلاعات به منظور ساماندهی تعاونی غیر مجاز ثامن الحجج تشکر کردند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو