عصر بازار

پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی با تقویت تعاونی‌ها

عصر اعتبار- معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: توسعه و تقویت تعاونی‌ها سبب پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی می‌شود.

پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی با تقویت تعاونی‌ها
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سید حمید کلانتری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: در حال حاضر نزدیک به 98 هزار تعاونی فعال در سطح کشور وجود دارد.

    وی با بیان اینکه علاوه بر این تعاونی‌ها تعدادی نیز تعاونی ثبت‌ شده وجود دارد که فعالیت آن‌ها تمام‌ شده است، اظهار کرد: 50 هزار تعاونی غیرفعال در کشور وجود دارد، تعاونی مسکن و تعدادی نیز از تعاونی‌های ثبت‌ شده غیرفعال هستند که دوره برخی از آن‌ها تمام‌ شده است.

    این مقام مسوول اضافه کرد: بخشی از تعاونی‌های غیرفعال که علاقه‌مند به ادامه تولید خود هستند می‌توانیم در همین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مشکلاتشان را برطرف کنیم.

    وی همچنین با اشاره به لرستان گفت: اینکه لرستان به‌ عنوان پایلوت اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی کشور انتخاب‌ شده خود فرصت خیلی خوبی برای استان به وجود می‌آورد.

    این معاون وزیر تعاون ادامه داد: معتقدم پیش‌نیاز تحرک و پویایی در اقتصاد مقاومتی همراهی و همدلی مردم و مسئولان است بنابر این همه دستگاه‌های اجرایی باید پای‌کار بیایند تا هر کس نقش خود را با نظارت استانداری پیاده کند.

    کلانتری افزود: اقتصاد تعاونی‌ها مبتنی بر مشارکت و بهره‌وری سرمایه‌های خردی است که در اختیار اعضا است و از این‌ رو در تعاونی‌ها بر تأمین نیاز تولیدکنندگان تأکید داریم.

    وی افزود: تولیدکنندگانی که در یک‌ رشته اقتصادی، صنعتی یا کشاورزی مشغول به فعالیت هستند می‌توانند با یکدیگر تعاونی تأمین نیاز مشترک درست کنند تا این تعاونی بتواند خدمات قبل، حین و بعد از تولید را برای آن‌ها ارزان‌تر تمام کند و سود و درآمدی برای اعضای به وجود بیاورد و از طرفی این سیاست عدالت، مشارکت مردمی و ایجاد اشتغال را در پی دارد.

    کلانتری با بیان اینکه نرخ بیکاری لرستان نسبت به گذشته رو به کاهش است، گفت: معتقدم با تلاش‌های مسئولان استان و جلب مشارکت می‌شود فرهنگ کار و همکاری را در استان تقویت کرد.

    وی معوقه بانکی را یکی از مشکلات تعاونی‌های استان دانست و گفت: مشکلات تعاونی‌ها پیچیده‌ نیست بنابر این اگر بانک‌ها مساعدت کنند حل می‌شوند.

    معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تعاونی‌ها برای فعال شدن می‌توانند از ظرفیت صندوق کارآفرینی امید و بانک توسعه تعاون استفاده کنند، افزود: همه باید برای برطرف کردن موانع تولید تلاش کنیم تا فضای کسب‌ و کار بهبود یابد بنابر این هر کسی کار مردم را انجام ندهد باید با آن‌ها برخورد شود چرا که باکسی تعارف نداریم مردم و مشکل‌دارند پس باید تلاش کنیم مشکلاتشان حل شود.

    وی تاکید کرد: برای تعاونی‌های استان لرستان در همه زمینه‌ها وقت بیشتری می‌گذاریم و در این راستا نیروهای ستادی و پشتیبانی بیشتری در برای آموزش مردم و فعال کردن آموزش فنی و حرفه‌ای قرار می‌دهیم تا ایجاد شغل شود.

    کلانتری افزود: دو تعاونی صادرکننده قوی در لرستان وجود دارد که باید برای شرکت‌ این دو تعاونی در نمایشگاه خارجی حمایت کنیم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی