عصر بازار

سومین بانک وارد فرایند تسویه وجوه معاملات بورس اوراق بهادار شد

عصر اعتبار- مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه(سمات) به ورود سومین بانک به فرایند تسویه وجوه معاملات بورس اشاره کرد و گفت: در بازارهای مالی کارا، دو بازار پول و سرمایه بعنوان دو بال اقتصاد به طور هماهنگ با هم حرکت می کنند و می توانند سبب رشد اقتصادی شوند.

سومین بانک وارد فرایند تسویه وجوه معاملات بورس اوراق بهادار شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمدرضا محسنی در آیین رونمایی وارد شدن سومین بانک در فرایند تسویه وجوه معاملات بورس اوراق بهادار گفت: شرکت سپرده گذاری مرکزی بر اساس قانون بازار اوراق بهادار، مسئولیت امور مربوط به ثبت، نگهداری و انتقال مالکیت اوراق بهادار و تسویه وجوه عاملات را برعهده دارد.
    وی افزود: سمات به دنبال تضمین امنیت و کارآمدی بازار سرمایه ایران از طریق توسعه و بهینه سازی ساز و کار تسویه معاملات با تمرکز بر افزایش کارایی، کاهش ریسک و هزینه پایاپای و تسویه وجوه معاملات است.
    وی، یکی از ابزارهای موجود برای رسیدن به این هدف را «توسعه همکاری ها با بازار پول و بهره گیری از پتانسیل های موجود در این زمینه» عنوان کرد.
    مدیرعامل سمات، بازار پول و سرمایه را مکمل یکدیگر خواند و افزود: تعامل این دو بازار می تواند سلایق و علایق سرمایه گذاران و سرمایه پذیران را به نحو مطلوبی پوشش دهد.
    وی ادامه داد: بانک سامان با رعایت استانداردهای شرکت سپرده گذاری مرکزی توانست بعد از بانک های ملی و تجارت وارد فرایند تسویه وجوه معاملات بورس اوراق بهادار شود.
    وی تاکید کرد: هر بانکی که بتواند خدمات بهتری از نظر فنی و مالی به فعالان بازار سرمایه ارائه دهد، می تواند وارد این فرایند شود.
    محسنی با بیان اینکه انتقال فرایند وظایف تسویه و پایایای بورس کالا به شرکت سپرده گذاری در چند روز آینده عملیاتی می شود، افزود: این شرکت ارتقاء کارایی فرایندهای تسویه وجوه معاملات را سرلوحه برنامه های خود قرار داده است تا بتواند به خوبی از ظرفیت های موجود در نظام بانکی کشور استفاده کند.
    وی به شعار سال 95 «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» اشاره کرد و گفت: رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در حکم جدید وزیر امور اقتصادی و دارایی مسئول تامین مالی بنگاه های اقتصادی کشور شده است تا این بازار همسو با تحقق شعار امسال، گام بردارد.
    وی تاکید کرد: به طور حتم با همکاری خوب بانک ها و بازار سرمایه می توان نقش مهمی در توسعه و بالندگی ایران اسلامی ایفا کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو