عصر بازار

سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری ایران در کره جنوبی

عصر اعتبار- کره جنوبی روز پنجشنبه اعلام کرد که ایران قصد دارد برای راه اندازی و توسعه یک مجتمع علمی و پزشکی در این کشور ۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند.

سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری ایران در کره جنوبی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، یادداشت تفاهم ساخت این مجتمع را یک کنسرسیوم تحت هدایت ایران با استان «چونگ چیونگ شمالی» کره جنوبی امضا کرده است.
    یونهاپ، خبرگزاری رسمی کره جنوبی امروز با انتشار این خبر اعلام کرد که بر اساس یادداشت تفاهم امضاء شده، ایران 2 میلیارد دلار در مجتمع علمی و پزشکی «اوسونگ» در این استان کره که در یک منطقه آزاد اقتصادی واقع شده است، سرمایه گذاری می کند.
    «اوسونگ» در 130 کیلومتری جنوب سئول پایتخت کره واقع شده و بتدریج قرار است به یک پایگاه جهانی صنعتی، علمی ـ پزشکی و زیست شناسی تبدیل شود.
    بر اساس سندی که ایران و کره امضا کرده اند، ایران یک مرکز تحقیقاتی مشترک و چند خط تولید دارو هم در این مجتمع راه اندازی خواهد کرد.
    ایران همچنین اعلام کرده است در یک دهه آینده یک بیمارستان و یا کلینیک آزمایشی نیز در این منطقه احداث می کند.
    گزارش حاکیست، دو طرف در حال بررسی راهکارهای مختلف پیشبرد این طرح ها هستند که پس از امضای این سند این امیدواری وجود دارد که طرح های مذکور با سرعت بیشتری اجرایی شود.
    این گزارش می افزاید: با تسهیل نقل و انتقالات مالی میان دو کشور انتظار می رود اجرای طرح های مشترک کره و ایران سرعت بیشتری به خود بگیرد.
    دولت کره همچنین اعلام کرده که بر اساس قانون جدیدی که از روز دوشنبه این هفته به اجرا گذاشته است، شرکت های کره ای و ایرانی می توانند برای اجرای طرح های خود مشترکا از حساب هایی که با وون (‌ارز ملی کره ) است، بهره بگیرند.
    دولت استانی «چونگ چیونگ شمالی» کره نیز در بیانیه ای آورده است: با توجه به آسان شدن نقل و انتقالات بانکی، به طرف ایرانی کمک خواهیم کرد که به سرعت طرح های زیربنایی و ساخت و ساز را آغاز کند.
    همزمان اعلام شده است که «لی سی جونگ» استاندارد این استان کره روزهای 14 تا 20 می (اواخر اردیبهشت) به ایران سفر می کند تا شرایط را برای فعالیت تجار و بازرگانان این استان در ایران مهیا سازد.
    این سفر به دنبال دیدار رسمی سه روزه «پارک گئون هی» رئیس جمهور کره به ایران انجام می شود که از آن با عنوان سفر تاریخی یاد شده که صفحه نوینی در روابط دو کشور گشوده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی