عصر بازار

فروش ۱۰۰ هزار دلار کالا به ایران

عصر اعتبار- شرکت آمریکایی آمازون در طول سه سال گذشته به رغم تحریم های آمریکا، محصولات خود را به ارزش بیش از ۱۰۰ هزار دلار به شش نمایندگی ایران از جمله در اسپانیا فروخته است.

فروش ۱۰۰ هزار دلار کالا به ایران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، روزنامه «ال اسپانیول» روز چهارشنبه در گزارشی نوشت: شرکت آمازون با بی اعتنایی به تحریمهای آمریکا، در طول سه سال گذشته به فروش کالای خود به نمایندگی های دیپلماتیک ایران در کشورهای خارجی اقدام کرده است.
    بنا به این گزارش، درهای ایران در حال باز شدن بسوی شرکتهای چند ملیتی هستند اما روند بازگشایی، به آن آسانی و سرعتی که به نظر می رسید، پیش نرفته است. برخی شرکتها بایستی نقض تحریمها علیه ایران را به رسمیت بشناسند.
    ال اسپانیول افزود: یکی از شرکتهای چند ملیتی که این کار انجام داده، آمازون است. این شرکت که توسط «جف بزوس» تأسیس شده، اذعان کرده که کالاهایی را بین سالهای 2013 تا 2016 بی توجه به مجازاتهای آمریکایی ارسال کرده و یکی از این کالاها به مقصد سفارت ایران در اسپانیا ارسال شده است.
    به نوشته این نشریه، قانون آمریکایی که در این مورد نقض شده، کمپانی های آمریکایی از انجام هر گونه مبادلات مستقیم و یا غیر مستقیم با دولت ایران و افراد تحت قانون این کشور منع می کرد. بر اساس قانون مزبور، شرکتهای آمریکایی که آنرا نقض کنند، مورد جریمه قرار خواهند گرفت.
    این رسانه نوشت: آمازون نام افرادی که کالا از این شرکت خریده اند را ذکر نکرده، اما ارزش و آدرس آنها را اعلام کرده است.
    در ادامه این گزارش آمده است: ارزش تقریبی آنها برابر 20 هزار دلار بوده و به سفارتخانه های ایران در ژاپن، آلمان، فرانسه، اسپانیا، اطریش و چین ارسال شده اند. علاوه بر این موارد، 81 هزار دلار دیگر نیز به افرادی که احتمالاً در این سفارتخانه ها کار کرده اند، فروش داشته است.
    به نوشته ال اسپانیول، شعبه آمازون در اسپانیا مشخص نکرده که چه بخشی از کل 100 هزار دلار فروش، مربوط به سفارت ایران در اسپانیا بوده است. اقلام فروخته شده شامل کتاب، موسیقی، لباس، وسایل آشپزخانه، دکوراسیون، کالای مربوط سلامتی و زیبایی، اداری، الکترونیک، یدکی یا سمعی بصری بوده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی