عصر بازار

کودک ۱۰ ساله اینستاگرام را هک کرد و ۱۰ هزار دلار جایزه گرفت

عصر اعتبار- شاید کمی باورش سخت باشد ولی کودکی که هنوز به سن قانونی برای ساخت حساب کاربری در فیسبوک نرسیده توانست با هک اینستاگرام جایزه‌ی ۱۰ هزار دلاری فیسبوک را از آن خود کند. با زومیت همراه باشید.

کودک ۱۰ ساله اینستاگرام را هک کرد و ۱۰ هزار دلار جایزه گرفت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از میزان، موضوع امنیت و محاظفت از حریم خصوصی و اطلاعات کاربران برای کمپانی‌های بزرگ اهمیت زیادی دارد. از همین رو این شرکت‌ها تلاش می‌کنند با تشویق کاربران و کارشناسان به پیدا کردن مشکلات امنیتی سرویس‌ها و نرم‌افزارهای خود، بتوانند هر چه سریع‌تر آنها را برطرف کنند. اما خبر جالب اینجا است که کودک 10 ساله‌ی فنلاندی با هک اینستاگرام، توانسته جایزه‌ی 10 هزار دلاری فیسبوک را دریافت کند.

    سایت خبری فنلاندی Iltalehti اعلام کرد که کودکی 10 ساله به نام Jani (والدین او نام فامیلش را فاش نکرده‌اند) توانسته روشی برای نفوذ به سرورهای اینستاگرام و پاک‌کردن متون ارسال شده توسط کاربران پیدا کند.

    یاهنی (تلفظ فنلاندی) با این روش جایزه‌ی 10 هزار دلاری فیسبوک به عنوان بخشی از برنامه‌ی تشویقی این کمپانی برای کشف باگ‌های نرم‌افزاری در زیرساخت‌های فیسبوک را از آن خود کرده است. این پاداش شامل زیرمجموعه‌های فیسبوک از جمله اینستاگرام نیز می‌شود.

    این پسربچه به سایت Iltalehi گفته که می‌تواند متون ارسالی توسط کاربران اینستاگرام را پاک کند و ادعای خود را روی پست آزمایشی این شبکه‌ی اجتماعی به اثبات رسانده است. یاهنی حتی اعلام کرده که با استفاده از روش خود توانسته کامنت‌های جاستین بیبر را پاک کند.

    به گفته‌ی پدر این کودک، یاهنی و برادر دوقلویش پیشتر توانسته‌اند مشکلات امنیتی سایت‌های مختلفی را پیدا کنند ولی به دلیل نداشتن سن قانونی، نتوانسته کسی را نسبت به این مشکلات متوجه یا متقاعد کنند.

    برنامه‌ی تشویقی فیسبوک برای پیدا کردن مشکلات امنیتی از هر فردی که بتواند هر گونه باگ یا حفره‌ی امنیتی را پیدا کند استقبال کرده و جایزه‌ی نقدی او را در اسرع وقت پرداخت می‌کند. این برنامه مشابه برنامه‌ی تشویقی گوگل است. براساس گزارشی که جدیدا از سوی فیسبوک منتشر شده، این کمپانی فقط برای سال 2015 میلادی 13 هزار گزارش از سوی محققان دریافت کرده که 526 مورد تایید شده است.

    در سال 2015، فیسبوک در مجموع 936 هزار دلار به 210 محقق پرداخت کرده که به طور متوسط هزار و 780 دلار برای هر گزارش بوده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی