عصر بازار

مدیرعامل بانک اقتصادنوین:

اقتصادنوین در ایجاد و به کارگیری "مراکز داده" استاندارد و به روز بانکی پیشرو است

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک اقتصادنوین گفت: تمامی سازمان‌های پیشرو دنیا،‌ امکانات خود را در سه بخش طراحی سازمان، سرمایه انسانی و توجه به زیرساخت‌های "فناوری اطلاعات" معطوف می‌دارند که این نشانگر اهمیت بخش فناوری اطلاعات در سازمان‌های بزرگ جهانی است.

اقتصادنوین در ایجاد و به کارگیری "مراکز داده" استاندارد و به روز بانکی پیشرو است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، حسن معتمدی در مراسم افتتاح مرکز داده پردیس این بانک با اشاره به اهمیت ایجاد این مرکز اظهار کرد: باید به این موضوع اذعان داشت که بدون توجه به موضوع فناوری اطلاعات در دنیای بانکداری، رقابت عملاً امکان‌پذیر نیست و برای رسیدن به نقطه مطلوب در این بخش، باید به صورت هماهنگ در زیربخش‌های نرم‌افزار، سخت‌افزار و زیرساخت‌های ارتباطی سرمایه‌گذاری و تلاش کرد.
    مدیرعامل بانک اقتصادنوین در ادامه سخنان خود با تاکید بر ضرورت عمل به استاندارد‌های جهانی بانکداری در حوزه فناوری، افزود:‌ کمیته‌های جهانی به تمامی بانک‌ها توصیه‌هایی در این بخش ارائه می‌دهند که بانک اقتصادنوین این توصیه‌ها را مقرارت الزام‌آور و ضروری تلقی می‌نماید و استانداردهای جهانی ارائه شده را در سازمان خود مد نظر قرار داده است. از دیگر سو بانک مرکزی نیز دستورالعمل‌های مشخصی را در بحث ایمنی و ظرفیت مراکز داده بانکی کشور ارائه نموده است که بانک اقتصادنوین خود را ملزم به تبعیت از این دستورالعمل‌ها می‌داند.
    وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، با بهره‌مندی از این مرکز می‌توان به قاطعیت گفت که امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که در ایجاد و به کارگیری مراکز داده استاندارد و به روز در سراسر کشور، رتبه نخست را داریم و علاوه بر بهره‌مندی از مراکز داده سه گانه اصلی، پشتییبان و اضطراری، می‌توانیم ادعا کنیم که این مراکز از استانداردهای کیفی بسیار بالایی نیز برخوردارند.
    زهرا میرحسینی معاون فناوری اطلاعات بانک اقتصادنوین نیز در این مراسم گفت: در سازمان‌های پیشرو، مراکز داده، زیرساختی حیاتی و شالوده ای مهم می باشند که اهمیت این مراکز در بانک‌ها و موسسات مالی بیش از دیگر سازمان‌ها است. تا آنجا که بانک مرکزی و سازمان پدافند غیرعامل، استانداردهای ویژه‌ای را برای این مراکز تعریف و اعلام کرده‌اند. معاون فناوری اطلاعات بانک اقتصاد نوین خاطرنشان کرد: خوشبختانه در احداث این مرکز نیز با همت نیروهای متخصص و حمایت مدیران ارشد بانک، کلیه استانداردهای الزام آور رعایت گردیده است.
    مهندس میرحسینی استفاده از با کیفیت ترین برندها در تجهیزات،رعایت بالاترین استانداردها و صرف مناسب ترین هزینه را از جمله ویژگی‌های بارز این پروژه برشمرد که دستاورد بزرگی برای بانک اقتصادنوین به شمار می‌رود.
    وی مرکز داده پردیس را یک مرکز داده سبز معرفی کرد و افزود: در طراحی انجام شده برای این مرکز، صرفه‌جویی در مصرف انرژی مورد توجه قرار گرفت و این مرکز با بهره‌مندی از فناوری "فری کولینگ"، به عنوان یک مرکز داده سبز در صنعت بانکداری، به بهره‌برداری رسید.
    میرحسینی در پایان تصریح کرد: احداث این مرکز نشان داد که بانک اقتصادنوین از نیروهایی با توانمندی بالا برخوردار است که علاوه بر توانمندی علمی و فنی، از شور جوانی نیز بهره‌مند هستند. وی گفت: بانک اقتصاد نوین آمادگی به اشتراک گذاری تجارب به دست آمده در احداث این مرکز با سایر بانک‌ها را دارد.
    لازم به ذکر است در ادامه این مراسم مهندس احمد بهمنیار مدیر مهندسی زیرساخت بانک اقتصادنوین و مهندس مسعود مروج معاون توسعه و عمران شرکت خدمات و پشتیبانی اقتصادنوین نیز گزارشی از روند اجرای پروژه ارایه نمودند.
    همچنین در پایان این مراسم مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره بانک اقتصادنوین از زهرا میرحسینی معاون فناوری اطلاعات بانک اقتصاد نوین، کریم نیکوکار معاون اداری و پشتیبانی، مهندس بهمنیار مدیر مهندسی زیرساخت، علی احمدی رییس اداره تدارکات و پشتیبانی، محمد رضا امینی مدیرعامل شرکت خدمات و پشتیبانی، مسعود مروج معاون توسعه و عمران این شرکت و تنی چند از پیمانکاران پروژه قدردانی نمودند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو