عصر بازار

رییس سازمان توسعه تجارت خبر داد

افزایش ۱۰۰ درصدی تعداد رایزنان بازرگانی تصویب شد

عصر اعتبار- مصوبه اخیر هیات وزیران مبنی افزایش تعداد رایزنان بازرگانی کشور به ۶۰ رایزن در سطح دنیا، خبری بود که رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد.

افزایش ۱۰۰ درصدی تعداد رایزنان بازرگانی تصویب شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، ولی الله افخمی‌راد - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت - همزمان با دیدارهای مربوط به هیات کره‌ای با مسئولان اقتصادی کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در پاسخ به این سوال که آیا بالاخره رایزن بازرگانی به کره اعزام خواهد شد یا خیر؟ گفت: در حال حاضر و با منابع موجود، چنین برنامه‌ای وجود ندارد اما با توجه به مصوبه اخیر هیات وزیران مبنی بر افزایش تعداد رایزنان به 60 نفر، کره جنوبی حتما یکی از کشورهایی خواهد بود که رایزن ایرانی به آنجا اعزام می شود.

    وی در ادامه درباره زمان تحقیق مصوبه هیات دولت گفت: زمانی که سازمان توسعه تجارت به لحاظ شرایط مالی و از نظر نیرو متخصص که شرایط مربوط به یک رایزن را داشته باشد، تامین شود حتما این مصوبه اجرایی خواهد شد.

    پیش از این بر اساس برنامه ریزی های انجام شده مقرر شده بود تعداد رایزنان کشور تا پایان سال گذشته به 30 نفر برسند که در نهایت تا به امروز فقط 21 رایزن بازرگانی به عنوان دیده‌بان های تجارت خارجی ایران به تعدادی از کشورها اعزام شده اند و بر اساس گفته مسئولان سازمان توسعه تجارت تا یک ماه آینده تعداد رایزنان به 30 نفر خواهد رسید.

    البته تعداد رایزنان بازرگانی ایران تا پیش از دولت یازدهم پنج نفر بود که افزایش پنج تا شش برابری آنها تا به امروز، از دستاوردهای تجارت خارجی این دولت به شمار می‌رود که در صورت تحقق مصوبه اخیر هیات دولت نیز این رشد تعداد رایزنان در دولت فعلی نسبت به قبل 15 برابر خواهد بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی