عصر بازار

رئیس سازمان بورس خبر داد:

پذیره نویسی ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق رهنی مسکن در روزهای آتی

عصر اعتبار- رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد بهره مالکانه معادن گفت: این بستگی به نظر شورای نگهبان در لایحه بودجه دارد، همچنین پذیره نویسی ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق رهنی برای تامین مالی مسکن شروع شده و به تدریج افزایش می‌یابد.

پذیره نویسی ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق رهنی مسکن در روزهای آتی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»به نقل از فارس ،محمد فطانت رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: موضوع تجدید ارزیابی دارایی‌ها در بودجه امسال و قانون مالیات های مستقیم آورده شده و بر اساس آن نیاز است تا استانداردهای حسابداری مطابق با روش‌هایی که در کلیه کشورها متداول است، تطبیق پیدا کند.

    ادامه رایزنی سازمان بورس برای تجدید ارزیابی دارایی ها

    وی افزود: در این راستا همچنان مذاکرات سازمان بورس ادامه دارد و این در حالی است که به طور طبیعی سازمان حسابرسی نیز نظرات و دیدگاه‌های ارزنده‌ای در حوزه استانداردهای تجدید ارزیابی دارایی ها دارد.

    به گفته فطانت، سازمان بورس معتقد است در چارچوب قوانین موجود، باید روش های متداول مربوط به تجدید ارزیابی دارایی ها که می تواند شفافیت صورت های مالی را افزایش دهد و به قیمت های منصفانه ای که همواره در استانداردهای IFRS و استاندارد های بین المللی حسابداری به آنها تاکید شده، به کار گرفته و صورت های مالی به آن سمت نزدیک شود، اما تبدیل کردن تجدید ارزیابی به سرمایه به احتمال فراوان با محدودیت‌هایی روبرو خواهد شد که طی فرآیند سخت تری دنبال می‌شود.

    انتشار 300 میلیارد تومانی اوراق رهنی مسکن در روزهای آینده

    رئیس سازمان بورس از انتشار نخستین اوراق رهنی مسکن (MBS ) در روزهای آتی خبر داد و گفت : با آمدن این اوراق در روزهای آتی این امید وجود دارد که در بخش مسکن و صنایع مربوط به آن که سهام آنها در بورس ایران مورد معامله قرار می گیرند تحریک ایجاد شود، در مرحله نخست با حجم 300 میلیارد تومان پذیره نویسی این اوراق شروع و امید می رود، به تدریج افزایش یابد.

    تکلیف بهره مالکانه معدنی‌ها

    فطانت در برابر پرسش فارس مبنی بر اینکه موضوع کاهش بهره مالکانه معادن سنگ آهن در بودجه 95 تا چه حد کاهش یافت، پاسخ به آن را منوط به نظر شورای نگهبان در مورد بودجه کشور دانست.

    وی با اشاره به برگزاری نهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه گفت: نمایشگاه بین المللی بورس و بانک و بیمه 95 پس از ماه رمضان در حالی برگزار خواهد شد که در حاشیه این نمایشگاه تلاش می شود، ضمن معرفی ابزارهای مالی اسلامی و ارایه دستاوردهای مربوط به بازار سرمایه اسلامی، بیش از پیش نسبت به گذشته مزیت این ابزارها معرفی شود.

    فطانت با اشاره به برگزاری هشتمین اجلاس بین المللی دو روزه بازار سرمایه اسلامی در ایران گفت: از نکات قابل توجه در این زمینه، اقبال و توجه بسیار بالای سرمایه گذاران خارجی و حتی کشور های غربی نسبت به ابرازهای اسلامی در دنیا است که علاقه مند هستند، با ساختار ابزار های مالی اسلامی از جمله صکوک در بازار سرمایه ایران آشنایی پیدا کنند.

    به باور وی بازار سرمایه ایران خوشبختانه در مورد ابزارهای مالی اسلامی حرف های بسیار زیادی برای گفتن دارد و بازار اولیه مربوط به بازار بدهی و صکوک در حال رشد است.

    رئیس سازمان بورس با بیان اینکه در برنامه‌های آتی دولت تبدیل به اوراق بهادار کردن بدهی های دولت به پیمانکاران و بخش بانکی در دستور کار قرار گرفته، عنوان کرد: بدیهی است با ابلاغ قانون بودجه 95 حجم زیادی از اوراق بهادار به تدریج می تواند وارد بازار سرمایه شود که از جمله آن اوراق بهاداری است که دارای پشتوانه تضمین دولت و فرصت های بسیار خوب سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران خارجی است که نسبت به این اوراق علاقه مند و سوالات بسیار زیادی درباره آن دارند.

    وی ادامه داد: برپایی نشست هایی از جمله اجلاس دو روزه بازارهای سرمایه اسلامی که توسط شورای فقهی سازمان بورس و مجتهدان این شورا هماهنگ و با نظارت آنها صورت گرفته امکانی برای پاسخگویی به پرسش های سرمایه گذاران خارجی و در عین حال آشنایی آنها با ابزارهای اسلامی است.

    رئیس بورس مسافر اجلاس آیسکو شد

    فطانت حضور در نشست سازمان بین المللی کمیسیون های اوراق بهادار (IOSCO) در هفته آتی را از دیگر رویداد های مهم بازار سرمایه ایران در بهار 95 اعلام کرد و افزود: در راستای تقویت دیپلماسی مالی ایران این فرصت فراهم شده تا با حضور در این اجلاس که در کشور پرو برگزار خواهد شد، ضمن معرفی بازار سرمایه ایران به سایر اعضای بازارهای سرمایه دنیا فرصتی برای بازار سرمایه ایران برای مذاکره رو در رو با بازارهای سرمایه سایر کشورها و افزایش هم افزایی و تبادل تجربیات مختلف فراهم شود .

    دلیل محدود شدن حجم اوراق بدهی دولتی در بودجه 95

    دبیر شورای عالی بورس در پاسخ به این پرسش که دلیل محدودیت حجم انتشار اوراق مشارکت و بدهی در قانون بودجه از سوی دولت چیست؛ گفت: مطابق با تبصره 20 لایحه قانون بودجه 95 که عبارت بود از تبدیل به اوراق بهادار کردن کلیه بدهی های دولت به پیمانکاران و بخش خصوصی، هم اکنون به دلیل اینکه عددی از این بابت در آن تبصره قید نشده و یک تبصره کلی بود، مورد تصویب نمایندگان مجلس قرار نگرفت، اما در مابقی تبصره های بودجه به اندازه کفایت بحث هایی در خصوص انتشار اوراق بهادار به منظور تسویه بدهی دولت وجود دارد که بازار سرمایه بتواند در سایه آن نقش موثر تری را ایفا کند.

    فطانت افزود: بازار سرمایه تلاش می کند که بازار اولیه و بازار اوراق بدهی از جمله صکوک را در خدمت بازار ثانویه قرار دهد و به نحوی حرکت کند که با تحریک بازار اولیه بتواند آثارمثبتی را در بازار ثانویه بر جای گذارد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو