عصر بازار

قیمت زعفران به ثبات رسید

عصر اعتبار- نائب رئیس شورای ملی زعفران گفت:از ۲۰ روز گذشته قیمت زعفران در بازار به ثبات رسیده است.

قیمت زعفران به ثبات رسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از جوان؛ غلامرضا میری نائب رئیس شورای ملی زعفران با اشاره به وضعیت قیمت زعفران اظهار داشت: از 20 روز گذشته قیمت زعفران در بازار به ثبات نسبی رسیده، به طوریکه اکنون هر کیلو طلای سرخ حداقل 5 میلیون و 450 و حداکثر 7 میلیون تومان است.

    وی با اشاره به حباب کاذب قیمت گفت: قیمت وسوسه انگیز زعفران به جایی رسیده که 23 استان کشور بدون برنامه به تولید زعفران مشغول هستند و از طرفی جولان بی حد و حصر دلالان در بازار نیز به حباب کاذب قیمت بیش از پیش دامن زده است .

    میری با اشاره به آهنگ کند صادرات بیان کرد: با توجه به آنکه دلالان بازار محصول را در دست خود گرفتند و فشارهایی از باب قیمت به صادر کنندگان وارد می کنند،  صادرکنندگان برخی از مشتریان خود را به سبب قیمتهای کاذب از دست داده اند اما نباید فراموش کرد که ادامه این روند منجر به از دست رفتن بازارهای هدف می شود.

    نائب رئیس شوای ملی زعفران ادامه داد: براساس آمار وزارت جهاد کشاورزی، مجموع تولید زعفران سال گذشته 310 تن بوده، که طبق آمار گمرگ 50 تن زعفران به بازارهای هدف صادر و 50 تن دیگر در داخل به مصرف رسیده است و حال با  وجود اینکه 200 تن زعفران در بازار مشاهده نمی شود می توان گفت که این مقدار در خانه های دلالان دپو شده است.


    *** سیر صعودی صادرات طلای سرخ به آمریکا

    در این راستا علی حسینی عضو شورای ملی زعفران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: اکنون در بازار زعفران ثبات نسبی برقرار است و پیش بینی می شود که با ادامه این روند بازار صادراتی از رکود خارج شود و جانی دوباره بگیرد.

    وی افزود: در حال حاضر قیمت هر کیلو زعفران بسته به کیفیت 5 میلیون و 700 الی 6 میلیون و 700 هزار تومان است، اما می توان گفت که هنوز هم حداقل یک میلیون تومان با قیمت واقعی خود فاصله دارد.

    حسینی ادامه داد: با توجه به حباب کاذب قیمت ها، صادرات روند کندی را طی می کند اما  مطمئنا با متعادل شدن قیمت ها شاهد جهش در  صادرات محصول به بازار های هدف خواهیم بود.

    وی با اشاره به صادرات زعفران به آمریکا بیان داشت: صادرات زعفران به آمریکا به روال 8 سال گذشته بازگشته چرا که به طور متوسط هر ماه 100 الی 150 کیلو زعفران به آمریکا صادر می شود و گفتنی است که با اجرای برجام سیر صادرات به آمریکا صعودی شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو