عصر بازار

بانک جهانی:

کمبود آب اقتصادهای خاور نزدیک را ورشکسته خواهد کرد

عصر اعتبار- بر اساس اظهار کارشناسان بانک جهانی، تولید ناخالص ملی کشورهای خاورنزدیک تا سال ۲۰۵۰ به خاطر کمبود آب شیرین به میزان ۱۴ درصد کاهش خواهد یافت.

کمبود آب اقتصادهای خاور نزدیک را ورشکسته خواهد کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از اسپوتنیک روسیه، روزنامه تلگراف انگلیس در گزارشی به نقل از کارشناسان بانک جهانی افزود: پیش بینی بانک جهانی در صورتی تحقق پیدا خواهد کرد که کشورهای خاور نزدیک از جمله به خاطر افزایش دمای متوسط هوا در جهان در افزایش سطح بارندگی در منطقه توفیق نیابند.
    بر اساس گزارش کارشناسان، کمبود آب شیرین همچنین در آمریکا و اروپای غربی تشدید خواهد شد اما دارای پیامدهای منفی قابل توجهی برای اقتصاد این مناطق نخواهد بود. همچنین، شاید کمبود منابع آب باعث کاهش نرخ رشد اقتصادی در هند و چین شود.
    علاوه براین، بر اساس نظر کارشناسان بانک جهانی، کشورهای واقع در صحرای آفریقا و پائین نوار منطقه ساحل در این قاره بر اثر کمبود آب شیرین به شدت صدمه دیده و محصول ناخاص ملی ان به میزان 11 درصد کاهش خواهد یافت. افزایش دمای متوسط هوا در جهان به کشورهای آسیای مرکزی نیز به همین اندازه لطمه خواهد زد.
    کارشناسان بانک جهانی معتقدند آب یکی از منابعی است که باید قیمت داشته باشد و به فروش برسد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی