عصر بازار

صادرات ۱۱ میلیون دلاری به آمریکا

تراز تجاری ایران با آمریکا مثبت شد

عصر اعتبار- تراز تجاری ایران با آمریکا در سومین ماه سال جاری میلادی مثبت شد و ایران در این ماه ۱۱.۲ میلیون دلار کالا به آمریکا صادر و ۶.۷ میلیون دلار کالا از این کشور وارد کرده است.

تراز تجاری ایران با آمریکا مثبت شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از تسنیم، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی اداره آمار آمریکا نشان می دهد صادرات این کشور به ایران در سومین ماه سال جاری میلادی افت قابل توجه 84 درصدی داشته است.

    آمریکا در مارس سال میلادی گذشته 44.2 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود اما این رقم در مدت مشابه امسال به 6.7 میلیون دلار کاهش یافته است.

    از ابتدای سال جاری میلادی صادرات آمریکا به ایران روندی نزولی را طی کرده است و از 33.9 میلیون دلار در ژانویه 2016 به 10.2 میلیون دلار در فوریه و 6.7 میلیون دلار در مارس 2016 رسیده است.

    با وجود افت صادرات آمریکا به ایران واردات این کشور از ایران افزایش داشته و به 11.2 میلیون دلار در ماه مارس امسال رسیده است. واردات آمریکا از ایران در مدت مشابه سال قبل صفر بوده است.

    در ماه ژانویه امسال نیز واردات آمریکا از ایران صفر گزارش شده اما در ماه فوریه 2.1 میلیون دلار کالا از ایران به آمریکا صادر شده است.

    دولت آمریکا بر اساس برنامه جامع اقدام مشترک که از نیمه ژانویه 2016 به اجرا گذاشته شده واردات برخی کالاها از جمله فرش، زعفران، پسته و خاویار از ایران را آزاد کرده است.

    طی سالهای گذشته و در پی تحریم‌های این کشور صادرات ایران به آمریکا به مرز صفر رسیده بود.

    بر اساس این گزارش مبادلات تجاری دو کشور در سه ماهه نخست سال جاری میلادی 64.1 میلیون دلار بوده است که این رقم نسبت به مبادلات 74.2 میلیون دلاری سه ماهه سال قبل افت 13 درصدی داشته است.

    صادرات آمریکا به ایران در سه ماهه نخست امسال با افت 31 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 50.8 میلیون دلار رسیده است. اما واردات از ایران که در سه ماهه نخست 2015 صفر بوده است در مدت مشابه سال جاری به 13.3 میلیون دلار رسیده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو