عصر بازار

پیش بینی منابع ۱۰۰۰ میلیاردی تومانی به کمیته امداد

عصر اعتبار- قائم مقام معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: ۱۰۰۰ میلیارد تومان از منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها در بودجه امسال برای کمیته امداد پیش‌بینی شده است.

پیش بینی منابع ۱۰۰۰ میلیاردی تومانی به کمیته امداد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، منوچهر رزمجو قائم قائم مقام معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اهمیت اشتغال و توانمند‌سازی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، اظهارداشت: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های اصلی کمیته امداد بحث توانمندسازی اقتصادی خانواده‌هاست چرا که بر این اساس خانواده می‌تواند با تلاش و کوششی که انجام می‌دهد و آموزش‌هایی که فرامی‌گیرد اشتغال برای آن ایجاد شود و هدف از طرح‌های اشتغال کمیته امداد کسب درآمد برای این خانواده‌هاست.

    وی افزود: رویکرد جدید مدیریت این است که خانواده‌های تحت پوشش بتوانند با آموزش و اشتغال‌زایی به توانمندی‌ برسند تا از تحت پوشش کمیته امداد خارج شوند و به عبارتی از یک عنصر مصرف کننده به عنصری مولد تبدیل شوند.

    رزمجو تأکیدکرد: این بخش بر اساس یک مدل شکل می‌گیرد به این صورت که ابتدا افراد شناسایی می‌شوند و پس از ارائه مشاوره به ویژه مشاوره‌های شغلی، آموزش‌های کارآفرینی و مهارت‌آموزی در نهایت صاحب شغل می‌شوند.

    قائم مقام معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) در خصوص نحوه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه، تصریح کرد: این کار از 2 طریق؛ معرفی به موسسات و کارخانه‌ها و دیگری پرداخت تسهیلات در غالب مشاغل خرد، کوچک و خانگی است و به مدت 5 سال به وسیله کارشناسان متخصص کمیته امداد مورد نظارت و بازدید قرار می‌گیرد.

    رزمجو با بیان اینکه گام بعدی در این مدل اشتغال، کمک به بازاریابی و فروش محصولات زنان کارآفرین است، گفت: سال گذشته 126 هزار فرصت شغلی ایجاد شد که 106 هزار مورد آن از طریق پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بوده است.

    وی افزود: منابعی که در اختیار کمیته امداد قرار گرفت از منابع قرض‌الحسنه بانک‌های عامل است که بر اساس قانون بودجه سال95 به کمیته امداد تخصیص یافت.

    رزمجو در ادامه گفت: از میان یک هزار و 750 خانواده تحت پوشش کمیته امداد 6 درصد زنان سرپرست خانوار هستند و سال گذشته بیش از 70 هزار زن سرپرست خانوار آموزش‌های مهارتی و کارآفرینی را فراگرفته‌اند.

    وی در ادامه بیان کرد: سال گذشته 44 هزار و 520 مورد وام اشتغال‌زایی با اعتباری بالغ بر 465 میلیارد تومان به زنان سرپرست خانوار پرداخت شده است و علاوه بر آن 10 هزار نفر هم از طریق کاریابی صاحب شغل شده‌اند.

    قائم مقام معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره)، با بیان اینکه حجم بسیاری از صنایع دستی و مشاغل خانگی به وسیله بانوان انجام می‌شود، افزود: سال گذشته 830 هزار متر مربع فرش و گلیم با ارزشی بالغ بر 105 میلیارد تومان صنایع تولیدی این زنان بوده است.

    وی در خصوص برنامه‌های سال 95 کمیته امداد، یادآور شد: تفاهم‌نامه‌هایی تنظیم شده تا با همکاری سازمان‌ها و دستگاه‌های دیگر برای بحث آموزش و تنوع‌بخشی به اشتغال و خودکفایی به سمت طرح‌های دانش‌بنیان برویم و امیدواریم تا پایان سال، 5 درصد از طرح‌های دانش‌بنیان اجرا شود.

    رزمجو در پایان گفت: یکی دیگر از اقدامات طرح‌های مبتنی بر IT، آموزش‌های خاص و توسعه نیروگاه‌های کوچک خانگی است و در این راستا مجلس و دولت 1000 میلیارد تومان از بودجه منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها را در بودجه امسال خود به کمیته امداد و در جهت توسعه اشتغال مددجویان پیش‌بینی کرده تا مورد استفاده قرار بگیرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو