عصر بازار

جریمه گوگل برای سایت هایی که کاربران را گمراه می کنند

عصر اعتبار- به‌ نظر می‌رسد گوگل در حال اقدام جدی برای سایت‌های موبایلی است که کاربران را گمراه کرده و از صفحه نتایج جستجو به یک سایت ناخواسته هدایت می‌کنند.

جریمه گوگل برای سایت هایی که کاربران را گمراه می کنند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تیتر 20، به‌ نظر می‌رسد گوگل در حال اقدام جدی برای سایت‌های موبایلی است که کاربران را گمراه کرده و از صفحه نتایج جستجو به یک سایت ناخواسته هدایت می‌کنند.

    در ابتدا در اکتبر 2015 گوگل به مدیران سایت‌ها هشدار داد کاربران موبایل را ناخواسته به سایت‌های مخرب هدایت نکنند. امروز گوگل در گوگل پلاس و توئیتر اعلام کرد که آنها "اقداماتی در مورد سایت‌هایی که ناخواسته کاربران موبایل را به سایت‌های اسپم هدایت می‌کنند” انجام داده‌اند. گوگل یک اصلاحیه در زمینه موتور جستجو ارسال کرد مبنی بر این‌که آن‌ها هیچ اقدام دستی جدیدی انجام نداده‌اند و این تنها یک اخطار یادآوری برای مدیران سایت‌ها است.

    گوگل نوشت: "همان‌طور که در گزارش هرزنامه وب سال 2015 اعلام شد، گزارشات اسپم توسط کاربران یک بخش مهم از تلاش‌های ما با هرزنامه محسوب می‌شود. آن‌ها اغالب به ما در سروسامان دادن به مسایل آزاردهنده برای کاربران کمک می‌کنند، مانند این روند که وب‌سایت‌ها کاربران موبایل را به دامنه‌های هرزنامه هدایت می‌کنند. برای مبارزه با این روند، ما اقداماتی بر روی این سایت‌ها انجام داده‌ایم.”

    هدایت مخفیانه به سایت‌های دیگر هرگز مورد پسند گوگل نبوده است و گوگل این سایت‌ها را برای هدایت به سایت ناخواسته که در نتایج جستجو انتظار آن را نداشته‌اند، جریمه خواهد کرد. همین روند برای سایت‌های موبایل نیز اعمال خواهد شد.

    گوگل افزود اگر سایت شما نیز تحت تاثیر قرار گرفته است مقاله مربوطه در مرکز کمک را مطالعه کنید که چگونه از هدایت ناخواسته به سایت‌های دیگر جلوگیری کنید.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی