عصر بازار

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران:

باید با برندسازی وارد اقتصاد جهانی شویم

عصر اعتبار- مهدی جهانگیری گفت: اگر می‌خواهیم به W.T.O ورود کنیم باید الزامات آن را رعایت کنیم. در دنیای امروز نمی‌توانیم به صورت جزیره‌ای عمل کنیم، باید به اقتصاد دنیا وصل شویم.

باید با برندسازی وارد اقتصاد جهانی شویم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران در مورد نرخ دلار در بودجه سال 95 و آزادسازی نرخ ارز گفت: اگر بخواهیم اقتصاد را دستوری و دولتی اداره کنیم دچار اشتباه شده‌ایم. دلار و سیستم بانکی را نمی‌توان با قیمت دستوری مدیریت کرد. بازار بدون دخالت دولت و با توجه به عرضه و تقاضا قیمت خود را پیدا می کند.

    مهدی جهانگیری افزود: دولت زمانی که بودجه را می‌بندد باید پیش‌بینی‌های درستی از بازار داشته باشد و این مسئله در تعیین نرخ دلار، حائز اهمیت است.

    وی ادامه داد: اما امری که روشن است این است که در نهایت دولت چاره‌ای جز آزادسازی نرخ ارز ندارد و هرچقدر این کار زودتر انجام شود به نفع اقتصاد کشور است. خصوصا در صادرات ما تاثیر  مثبتی خواهد داشت.

    عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی در خصوص ورود به سازمان تجارت جهانی و صفر کردن تعرفه‌های گمرکی گفت: اگر می‌خواهیم به  W.T.O ورود کنیم باید الزامات آن را رعایت کنیم. در دنیای امروز نمی‌توانیم به صورت جزیره‌ای عمل کنیم. باید به اقتصاد دنیا وصل شویم و در بازارهای جهانی با برندسازی و بالابردن کیفیت، ورود کنیم.

    وی افزود: اولویت ما باید ورود تکنولوژی روز دنیا به کشور باشد زیرا این امر در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تاکید شده‌است.

    جهانگیری در پایان تصریح کرد: بالابردن کیفیت و شناسایی بازارهای صادراتی نیز می‌تواند در این امر به ما کمک زیادی بکند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی