عصر بازار

غرامت ۴۵ میلیون دلاری برای حادثه برخورد کشتی نروژی در خلیج فارس

عصر اعتبار- مدیرعامل شرکت پتروگوهر فراساحل کیش با اشاره به انجام عملیات ایمن سازی سکوی نفتی که سال گذشته بر اثر تصادف یک کشتی نروژی آسیب دیده بود از دریافت خسارتی ۴۵ میلیون دلاری از بیمه بابت عملیات ایمن سازی خبر داد.

غرامت ۴۵ میلیون دلاری برای حادثه برخورد کشتی نروژی در خلیج فارس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مسعود زیاری در حاشیه دومین روز برگزاری نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه این شرکت در سال 1390 پیمانکاری حفاری چاه‌های فاز 13 و فازهای 22، 23 و 24 پارس جنوبی را به‌عهده گرفت؛ درباره حادثه ای که سال گذشته برای یکی از سکوی 13 A اتفاق افتاد، گفت: در حالیکه کلیه عملیات لازم برای نصب علائم هشدار دهنده انجام گرفته بود، در تاریخ دوم فروردین 94 یک نفتکش نروژی شبانه با جکت 13A برخورد کرد و این حادثه باعث شد که این جکت به‌صورت کامل منهدم شود به‌طوری که هر 11 حلقه چاه از جمله چاه شماره 05 که به مخزن وصل بود به‌همراه تجهیزات در درون دریا واژگون شد و تجهیزات نصب‌شده در عمق 48متری بستر دریا قرار گرفت.

    وی افزود: هر لحظه امکان بروز خطرات جدی زیست‌محیطی وجود داشت و طی عملیات ایمن سازی در اسفند سال گذشته چاه شماره 05 که به مخزن گازی وصل بود، به‌طور کامل کشته شد.

    زیاری با اشاره به اینکه مجموع خسارت مالی واردشده به پروژه فاز 13 به 250 میلیون می رسد، عنوان کرد: با توجه به سهوی بودن برخورد نفت کش نروژی، شرکت بیمه‌ای که بیمه این نفتکش را انجام داده بود پرداخت هزینه‌ها را متقبل شد.

    وی افزود: اکنون که فاز اول پروژه بازیابی جکت 13A و چاه‌های حفرشده با عنوان ایمن سازی منطقه انجام شد مرحله آواربرداری آغاز خواهد شد و پس از آن جکت دیگری برای نصب ساخته خواهد ش که این کار تا یک سال و نیم آینده انجام خواهد شد.

    به گفته وی تکمیل پروژه احیای سکوی 13 200 تا 250 میلیون دلار هزینه در پی خواهد داشت که این هزینه از سوی شرکت بیمه پرداخت خواهد شد.

    مدیرعامل شرکت پتروگوهر فراساحل کیش با اشاره به اینکه هم‌اکنون حفاری چاه‌های دو سکو در فاز 13 و 4 سکو در فازهای 22، 23 و 24 در حال انجام است، گفت: حفاری چاه‌های این 6 سکو تا پایان سال 95 به اتمام خواهد رسید.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو