عصر بازار

پیش بینی خودکفایی در تولید گندم با خرید ۹ میلیون تن محصول

عصر اعتبار- مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به رشد ۲۰ درصدی خرید تضمینی گندم از ابتدای سال گفت: امسال با خرید بیش از ۹ میلیون تن گندم، در زمینه تامین نیازها به خودکفایی کامل می رسیم.

پیش بینی خودکفایی در تولید گندم با خرید ۹ میلیون تن محصول
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، علی قنبری با بیان اینکه مقدار خریدتضمینی گندم تا روز چهارشنبه به 885 هزار تن رسیده است ، اظهار کرد: در سال گذشته در همین مقطع زمانی 683 هزارتن گندم خریداری شده بود که امسال رشد حدود 20 درصدی رقم خورده است.

    قنبری افزود: تاکنون 360 مرکز خرید در استان های ایلام، بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، هرمزگان، کرمان و کهگیلویه و بویراحمد فعال شده اند و تعداد محموله های تحویل گرفته شده از کشاورزان با توجه به افزایش میزان خرید، به بیش از حدود100 هزار محموله رسیده است.

    معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد : گندم تولیدی امسال با رویکرد کیفیت و کاهش هزینه های تبعی خریداری می شود و تامین نیازهای مصرفی خبازیها و صنف و صنعت از طریق تولید داخل امکانپذیر است.

    قنبری با اشاره به بارندگی و بروز سیل های اخیر در کشور تاکید کرد: این حوادث تاثیر چندانی بر تولید گندم نگذاشته است و به لطف خدا امسال با خرید بیش از 9 میلیون تن گندم، در زمینه تامین نیازها به خودکفایی کامل می رسیم.

    وی تصریح کرد: با توجه به قیمت فروش آزاد گندم توسط دولت به نرخ 900 تومان، واردات گندم برای مصارف صنف و صنعت توجیه اقتصادی ندارد و ما این امکان را داریم که گندم مورد نیاز صنف و صنعت را از محل تولید داخل، تامین کنیم.

    مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران همچنین از خرید 11200تن دانه ی روغنی کلزا در کشور خبر داد که بیشترین مقدار از این محصول با 9000 تن در خوزستان خریداری شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو