عصر بازار

قیمت‌ مسکن در اطراف تهران کاهش یافت

کاهش شدید قیمت‌ مسکن در شهرهای جدید

عصر اعتبار- رکود سنگین بازار مسکن در شهر تهران موجب شده که شهرهای جدید هم از رونق بیفتند و خرید و فروش در این شهرها به پایین ترین حد خود برسد.

کاهش شدید قیمت‌ مسکن در شهرهای جدید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، بازار مسکن شهر تهران یکی از اثرگذار ترین بازارهای مسکن در کشور به شمار می‌رود به طوری که گونه اتفاقی در این بازار به طور مستقیم بر وضعیت مسکن شهرهای دیگر اثرگذار است و به سرعت می‌تواند تغییرات زیادی را در دیگر شهرها به وجود بیاورد. به خصوص این تاثیر را می‌تواند در شهرهای جدید اطراف تهران دید که متاثر از بازار مسکن شهر تهران هستند.

    براین اساس، شهرهای جدید اطراف تهران در چندسال گذشته تحت تاثیر رکود بازار مسکن تهران قرار گرفته اند و به شدت در رکود قرار دارند به طوری که خرید وفروش مسکن در این شهرها با کندی بیشتری انجام می‌گیرد و حتی می‌توان گفت متقاضیان کمی هم در این شهرها حضور دارند.

    در واقع جهش قیمت مسکن در کنار ساخت و ساز مسکن مهر، رونق زیادی به این شهرها داده بود و متقاضیانی که سطح درآمدی کمتری داشتند به این شهرها رفته و به دنبال خرید خانه بودند حتی شرایط به گونه‌ای پیش می‌رفت که بنگاه‌های املاک از این بازار داغ مسکن استفاده کرده و پیشنهاد فروش واحدهای مسکن مهر را به پیش خریداران دادند.

    پیش خریداران مسکن مهر حتی اقدام به فروش امتیاز کردند و امتیار مسکن مهر تا رقم 10 میلیون تومان هم در شهرهای جدید اطراف تهران به فروش می رسید و بازار داغی را برای بنگاه های املاک به وجود آورده بود اما همه اینها به یکباره رنگ باخته و نه تنها کسی امتیاز مسکن مهر را نمی خرد بلکه واحدهای آن هم به سختی فروش می‌رود.

    این در حالی است که وزیر  راه و شهرسازی در ابلاغیه ای خرید و فروش مسکن مهر را آزاد کرد، موضوعی که در سال‌های پیش از آن بصورت غیرقانونی انجام می‌گرفت و در این بین، بسیاری از خریداران متضرر شده بودند. اما پس از آزاد شدن خرید و فروش، تمایل زیادی در بازار مسکن برای خرید وفروش نبود.

    از سوی دیگر تکمیل نشدن خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر هم از دیگر مواردی است که خرید و فروش آن را از سکه انداخته و مردم دیگر تمایلی به خرید این واحدها از خود نشان نمی‌دهند بنابراین رکود سنگینی در شهرهای جدید اطراف تهران وجود دارد که دامن گیر مسکن مهر هم شده است.

    رکود سنگین در شهرهای جدید

    این شرایط باعث شده که حتی در میان آگهی‌های خرید و فروش مسکن، کمتر اثری از واحدهای شهرهای جدید اطراف تهران باشد که نشان می‌دهد متقاضی خرید و فروش این واحدها وجود ندارد و یا اینکه در حد بنگاه‌های املاک در سطح شهر باقی مانده است. در حالیکه در سال‌های گذشته پای ثابت آگهی‌های فروش املاک بود.

    براین اساس، ایرج رهبر یکی از اعضای انجمن انبوه سازان استان تهران در گفتگو با مهر با تایید این موضوع، گفت: رکود بازار مسکن در تهران، تاثیر زیادی را در شهرهای جدید گذاشته و کاهش قیمت بسیاری را داشته است.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر بطور رسمی خرید وفروش مسکن مهر انجام نمی گیرد، افزود: البته بصورت غیررسمی در بنگاه های املاک، خرید و فروش می شود اما در مجموع متقاضیان بسیار کمتری نسبت به سال های گذشته برای خرید مسکن در شهرهای جدید وجود دارد.

    همچنین یکی از مشاوران املاک در این شهر، در گفتگو با مهر با بیان اینکه قیمت مسکن در شهر پردیس به شدت کاهش یافته است، اظهار داشت: قیمت‌ها نسبت به سال های گذشته، تغییر زیادی داشته، ضمن آنکه استقبال از خرید هم کم شده است.

    این فعال بازار مسکن با اشاره به اینکه خرید مسکن مهر از واحدی 34 میلیون تومان هم وجود دارد، گفت: قیمت واحدها به شدت کاهش یافته و همین موضوع یکی از نشانه های رکود در بازار مسکن شهرهای جدید است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو