عصر بازار

تسهیل حمایت بانک‌ها از سازندگان داخلی صنعت نفت و محدودیت واردات

عصر اعتبار- مدیرعامل شرکت ملی نفت از تسهیل حمایت بانک‌ها از سازندگان داخلی صنعت نفت و محدودیت واردات کالاهای خارجی خبر داد.

تسهیل حمایت بانک‌ها از سازندگان داخلی صنعت نفت و محدودیت واردات
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، رکن‌الدین جوادی در مراسم افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی پیام نمایشگاه امسال را توسعه شتابان خودکفایی دانست و گفت: بعد از برجام حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه 64 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و تعداد پاویون‌های خارجی هم با افزایش 90 درصدی از 6 به 11 پاویون رسیده است.

    وی تصریح کرد: خارجی‌ها پذیرفته‌اند که ایران امروز با گذشته متفاوت است. صنعتگران ما توانمندی‌های ویژه‌ای پیدا کرده‌اند و سیاست‌های نظام و دولت و وزارت نفت باعث شده خارجی‌ها متوجه شوند که حضور آنها در ایران صرفا با سرمایه‌گذاری مشترک و انتقال دانش نفی ممکن خواهد بود و در بیش از 200 شرکت خارجی که شخصا بازدید کردم 85 درصد این باور را پیدا کرده بودند.

    جوادی گفت: برای ساخت 10 قلم گروه کالایی 100 قرارداد طراحی شده که 38 قرارداد منعقد شده است و هدف آنها ساخت کالاهای استراتژیک و پرمصرف روسطحی و زیرسطحی از جمله مته‌ها، موتورها، شیرها، لوله‌های بدون درب، لوله‌های CRA  و ماشین‌های دوار خواهد بود.

    وی به قراردادهای توسعه دانش فنی و حضور دانشگاه‌ها و موسسات دانش‌بنیان در بالا دست و پایین دست صنعت نفت اشاره کرد و گفت: با تسهیل حمایت بانک‌ها از سازندگان داخلی و محبوبیت ورود کالاهای خارجی به نهادینه شدن ساخت داخل در راستای اقتصاد مقاومتی کمک خواهد شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی