عصر بازار

هفته گذشته ۶۱هزار قرارداد طلایی در تالار نقره ای منعقد شد؛

بازار ۶هزار میلیارد ریالی آتی سکه

عصر اعتبار- حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران به ۶۱هزار و ۱۶۴ قرارداد و ارزش آن به بیش از ۶هزار و ۷۸۹ میلیارد ریال رسید که نسبت به هفته گذشته رشد ۲۴درصدی را تجربه کرد، چراکه طی هفته اخیر حجم هفتگی معاملات به ۴۸ هزار و ۹۴۵ قرارداد رسیده بود.

بازار ۶هزار میلیارد ریالی آتی سکه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از بورس کالای ایران، طی هفته اخیر در بین سررسیدهای فعال بازار آتی سکه، بیش‌ترین حجم معاملات با 52 هزار و 62 قرارداد به معاملات تحویل دی ماه اختصاص داشت تا ارزش این سررسید نیز به بیش از 5هزار میلیارد و 811میلیون ریال برسد. این در شرایطی است که سررسید آبان ماه سال جاری با حجم شش هزار و 567 قرارداد و به ارزش بیش 717 میلیارد ریال در جایگاه دوم قرار گرفت.

    همچنین قرارداد تحویل شهریورماه نیز با 885هزار قرارداد به ارزش بیش از 95 میلیارد ریال در جایگاه سوم معاملات قرار گرفت، این در شرایطی است که قرارداد تحویل تیر ماه نیز با 861 هزار قرارداد به ارزش بیش از 91 میلیارد ریال در جایگاه چهارم معاملات قرار گرفت، در پایان نیز رتبه آخر معاملات به قرارداد آتی سکه تحویل اردیبهشت با 789 قرارداد به ارزش 82 میلیارد ریال اختصاص یافت.

    از طرفی بررسی روند معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (چهارشنبه) نشان می دهد بهای سکه در سررسیدهای مختلف با کاهش روبه رو شد؛ به طوری که سکه تحویل اردیبهشت با قیمت یک میلیون و 42هزار تومان به فروش رسید که کاهش0/38 درصدی را در این روز به ثبت رساند. قرارداد تحویل تیر نیز با قیمت یک میلیون و 56 هزار تومان معامله شد و افت0/29 درصدی را در این روز تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل شهریور سال جاری با قیمت یک میلیون و 70هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با کاهش 0/28 درصدی نسبت به روز سه شنبه اخیر همراه شد. همچنین سکه سررسید آبان ماه با افت 0/07 درصدی با قیمت یک میلیون و 88هزار تومان معامله شد. این در شرایطی است که سکه تحویل دی ماه با نرخ یک میلیون و 110 تومان، کاهش 0/15 درصدی را تجربه کرد.

    از سویی در بازار نقدی نیز طی هفته گذشته قیمت سکه با نوسان رو به رو شد. کاهش ارزش دلار در بازارهای جهانی موجب نوسان کاهشی دلار در بازار داخلی شد و قیمت دلار از 3470 تومان به 3440 تومان رسید و در واقع اختلاف 30 تومانی را در یک هفته تجربه کرد که این موضوع تاثیر زیادی بر افت و خیز قیمت سکه در بازار نقدی گذاشت.

    همه این اتفاقات در حالی است که قیمت هر قطعه سکه تمام که در اوایل هفته یک میلیون و 50 هزار تومان بود به یک میلیون و 34 هزار تومان رسید و حدود 16 هزار تومان در طول هفته گذشته کاهش یافت.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی