عصر بازار

قیمت روز خانه در پایتخت + جدول

عصر اعتبار- بر اساس معاملات انجام شده، متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی شهر تهران در فروردین ماه ۳ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان بود.

قیمت روز خانه در پایتخت + جدول
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از ایسنا، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران 3.99 میلیون تومان بود که نسبت به ماه قبل 7.1 یک درصد ارزان‌تر و نسبت به ماه مشابه سال قبل 4.3 درصد گران‌تر شد.

    جدول زیر قیمت برخی آپارتمان‌های معامله شده طی روزهای 16 و 17 اردیبهشت ماه در شهر تهران را نشان می‌دهد.

    مسکن در پایتخت روزهای باثباتی را از نظر قیمت سپری می‌کند و هم‌چنین مشتریان هنوز با بازار آشتی نکرده‌اند. با این وجود خرید و فروش در جنوب پایتخت مقدار اندکی نسبت به شمال آن بیشتر است؛ چرا که قیمت‌ها با توان خرید متقاضیان تناسب بیشتری دارد.

    در فروردین ماه 1395 شاهد ثبت 6390 قرارداد خرید و فروش مسکن در شهر تهران بودیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل 6.3 درصد رشد داشت؛ چرا که در فروردین ماه 1394 تعداد قراردادهای خرید و فروش شهر تهران 5989 مورد بود.

    البته بازار معاملات کل کشور در فروردین چنگی به دل نزد و نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت. در فروردین ماه 1395 در کل کشور 34 هزار و 92 قرارداد خرید و فروش امضاء شد؛ حال آن‌که در فروردین 1394 این رقم 52 هزار و 540 مورد بود که نشان از کاهش 35 درصدی معاملات کشور در فروردین 1395 نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

    با این وجود برخی فعالان بخش مسکن امیدوارند در شش ماهه دوم سال جاری شاهد رونق به مفهوم واقعی در بخش مسکن باشیم و مبنای این ادعا را گزارش‌های میدانی از افزایش حجم مراجعات به دفاتر مشاور املاک تهران و نیز کل کشور می‌دانند.

    اما برآوردها از عرضه 250 هزار واحد خالی مسکن در شهر تهران، کند بودن روند پر شدن این واحدها، نبود برنامه‌ای برای ورود واحدهای خالی به بازار اجاره و بازار بی‌رمق خرید و فروش به دلیل حباب قیمت‌ها پیش‌بینی از رونق بازار مسکن شهر تهران در آینده نزدیک را با تردید مواجه می‌کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو