عصر بازار

جلال‌پور خبر داد:

تاسیس پژوهشکده بخش خصوصی توسط اتاق بازرگانی

عصر اعتبار- رییس اتاق بازرگانی ایران از راه‌اندازی پژوهشکده بخش خصوصی به عنوان پژوهشکده اتاق بازرگانی و همچنین تاسیس فدراسیون‌ها و کنفدراسیون های جدید اقتصادی خبر داد و گفت: مطمئنا پایه پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی در سال جاری گذاشته می‌شود.

تاسیس پژوهشکده بخش خصوصی توسط اتاق بازرگانی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محسن جلال پور  ‌گفت: اتاق بازرگانی ایران بر اساس تجربه 10 ماهه گذشته و رفت و آمد هیات‌ها، در سال جدید بازسازی بخش بین الملل اتاق را شروع کرده است و به طور کلی ساختار این بخش را تغییر داده‌ایم.

    وی ادامه داد: در این بازسازی تعریف جدید انجام شده است که بر طبق این تعریف جدید اتاق ایران بسیار به دنبال استفاده از قراردادها و ارتباطات چند جانبه بین ایران و کشور‌های دیگر است. ما در اتاق بازرگانی به سرعت به دنبال این موضوع هستیم که از امکان و ظرفیت سازمان‌های چند جانبه که تا امروز بهره نبرده‌ایم استفاده کنیم.

    جلال پور افزود: برای سال جاری در بخش بین الملل کارهای بسیار جدی در زمینه هیات‌های اعزامی و پذیرش آن‌ها با رویکردی متفاوت و جدید خواهیم داشت تا به نتیجه ای که مقام معظم رهبری فرمودند یعنی اقدام و عمل حاصل شود.

    وی به بیان دیگر تصمیمات جدید اتاق ایران برای سال جاری پرداخت و گفت: در بخش تحقیقات اتاق بازرگانی ایران مصمم است که پژوهشکده بخش خصوصی را به عنوان پژوهشکده اتاق ایران راه اندازی کند. همچنین در سال جاری افزایش تشکل‌ها، تشکیل فدراسیون‌ها و کنفدراسیون‌ها را در برنامه داریم.

    رییس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به آخرین وضعیت پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی (WTO ) گفت: شرایط پیوستن ایران بهWTO را در اتاق بازرگانی به عنوان یک اولویت اصلی قراردادیم و مشغول بررسی هستیم. مطمئنا پایه پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی در سال جاری گذاشته می‌شود اما حداقل برای پیوستن نهایی به این سازمان به دو - سه سال زمان نیاز است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی