عصر بازار

مقام مالی آلمان:

برلین از پیشروان تامین مالی اسلامی در جهان است

عصر اعتبار- مسئول بلندپایه سیاستگذاری موسسه ملی نظارت مالی آلمان (federal financial supervisory authorithy) موسوم به بافین (BaFin) گفت: این کشور از پیشروان تامین مالی اسلامی (Islamic Finance) در جهان است.

برلین از پیشروان تامین مالی اسلامی در جهان است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «یوهانس انگلس» (Dr.Johannes Engels) افزود: بیش از پنج میلیون و 500 هزار مسلمان در آلمان زندگی می کنند که گرایش آنان به بانکداری اسلامی و اوراق قرضه اسلامی به سرعت در حال افزایش است
    وی اضافه کرد: 100 هزار نفر از آنان، می توانند کسب و کار خود را با موفقیت ایجاد کنند. در بخش بانکداری اسلامی آلمان نیز 2500 نیروی کار در موسسه های مختلف مالی شاغلند.
    انگلس ادامه داد: آلمان نخستین بانک اسلامی در غرب را تاسیس کرده است و برخی بانک و شرکت های بیمه مهم آلمان در امارات متحده عربی، اندونزی و مالزی، نمایندگی های اسلامی دایر کرده اند.
    وی شیوه تامین مالی اسلامی را یک شاخه جوان دانست و افزود: اکنون تحقیق در این زمینه مورد توجه دانشگاه های آلمان است.
    مسئول بلندپایه سیاستگذاری موسسه ملی نظارت مالی آلمان که در حاشیه
    هشتمین همایش بین المللی بازار سرمایه اسلامی با خبرنگارایرنا گفت و گو کرده بود، افزود: شریعت یک منبع ارزشمند است و بر اساس متون اسلامی، دریافت بهره، راه اندازی کسب و کارهایی با زمینه فعالیت نامشخص و غیرشفاف یا پرریسک و همچنین شرط بندی با شریعت اسلام سازگاری ندارد.
    وی افزود: اوراق قرضه اسلامی ابزاری است که به طور گسترده برای تامین مالی در جهان اسلام استفاده می شود و نرخ بهره در آن با سهم بردن از سود جایگزین شده است و از سوی شرکت هایی صادر می شود که کسب و کار آنها حلال است.
    انگلس گفت: ایران، امارات، مالزی، عمان، مالزی، سنگاپور و اندونزی نمونه های بسیار خوب و سودمند برای تعیین هدف و دورنمای تامین مالی اسلامی به شمار می روند.
    وی اضافه کرد: با این همه در زمینه صدور مجوز و همچنین در بعد نظارت بر اجرا، نباید از بررسی و ارزیابی ابزارهای مالی غافل شد.
    هشتمین همایش بین المللی بازار سرمایه اسلامی با حضور نمایندگان 40 کشور مانند آلمان، روسیه، فرانسه، سوئیس، کره جنوبی، هند، چین و یونان روزهای سه شنبه و چهارشنبه گذشته (چهاردهم و پانزدهم اردیبهشت) در تهران برگزار شد.
    بررسی ساختار و عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری اسلامی، ریسک‌های مالی مرتبط با سرمایه‌گذاری در واحدهای صندوق‌های اسلامی، حاکمیت شرعی در نهادهای مالی اسلامی، نظام‌های قانونگذاری در زمینه صندوق‌های اسلامی و بانک‌های سرمایه‌گذاری و خدمات آنها در چارچوب منطبق با شریعت از مهمترین‌ محورهای این همایش بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو