عصر بازار

معاون وزیر ارتباطات:

ارزش ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی مخابرات هنگام واگذاری

عصر اعتبار- معاون برنامه‌ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات معتقد است که شرکت مخابرات ایران مانند یک گنج است که باید تلاش شود این شرکت به ارزش اصلی خود بازگردد.

ارزش ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی مخابرات هنگام واگذاری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، برات قنبری به ارائه‌ی توضیحاتی درباره روند اصلاح ساختار مدیریتی مخابرات پرداخت و عنوان کرد: در دوره گذشته یکی از بحث‌هایی که همواره پیش‌روی مخابرات قرار داشت، بحث تعرفه‌ها بود که این مساله کمی کار را دشوار می‌کرد. حال تصمیم ما آن است که در گام اول آنچه موجب اختلاف می‌شود از بین رفته و نوعی وفاق در این شرکت ایجاد شود.

    رییس هیات مدیره مخابرات در دور جدید همچنین عنوان کرد: از سوی دیگر وزارت ارتباطات وظایفی به دنبال دارد که براساس آنها ملزم به تضمین استمرار خدمات بوده و مواردی مانند رتبه جهانی، سرویس مردم، کیفیت خدمات و مواردی از این دست جزو وظایف و مسوولیت‌های این وزارتخانه به‌شمار می‌رود.

    وی ادامه داد: برهمین اساس اکنون لازم است برای آینده بهتر این شرکت و برنامه‌ریزی به گونه‌ای که اهداف برنامه ششم توسعه محقق شود تصمیمات لازم گرفته شود. اکنون نگاه ما آن است که گذشته را فراموش کنیم و نگاهی به آینده داشته باشیم.

    معاون برنامه‌ریزی وزارت ارتباطات افزود: ساختار شرکت مخابرات ایران به نظر می‌رسد با ساختار بنگاهی فاصله داشته و این شرکت همان ساختار مدیریت دولتی قبل را حفظ کرده است، اما باید برنامه‌ریزی‌های لازم در زمینه‌های جایگاه موبایل، ارائه سرویس، توسعه و غیره در نظر گرفته شود که اکنون هم در این حوزه‌ها کارهایی انجام شده و مطالعاتی صورت گرفته و حتی از مشاوران خارجی زیادی نیز کمک گرفته شده تا اوضاع به شیوه‌ی بهتری پیش رود.

    قنبری در ادامه در پاسخ به این سوال ایسنا در ارتباط با انتقادات سابق‌اش نسبت به واگذاری مخابرات اظهار کرد: اکنون هم معتقدم مخابرات یک گنج است و همان ارزش 120 هزار میلیارد تومانی را دارد به همین دلیل حرف‌های گذشته خود را نقض نمی‌کنم، این دارایی اکنون به گل نشسته اما اگر یک کشتی به گل بنشیند از ارزش خود کشتی چیزی کاسته نخواهد شد پس لازم است کشتی راکد مخابرات به آب انداخته شود و توسعه پیدا کند.

    معاون برنامه‌ریزی وزارت ارتباطات در ارتباط با این‌که اکنون هیات مدیره جدید این شرکت چه راهکاری را برای حل مشکلات مخابرات مدنظر قرار داده‌اند، گفت: در حال حاضر این شرکت یک بازار 80 میلیونی در داخل کشور دارد و از سوی دیگر بازار منطقه نیز در دست ماست. اکنون استان‌های ما حدود 400 میلیون بازار منطقه‌ای دارند.

    وی در ادامه با تاکید بر اینکه علاوه بر درآمد این بازار امکان ورود سرمایه‌گذاران خارجی نیز وجود دارد گفت: باید در اولین گام همدلی را مورد توجه قرار داد و برهمین اساس پیش رفت. ما نباید فکر کنیم که چه اتفاقی رخ داده که یکباره اختلافات برطرف شده است. رویکرد مناسب آن است که اگر اختلافی در حوزه‌های فنی، حاکمیتی، سیاسی، مالکیتی وجود دارد این اختلاف توسط متخصصان آن حوزه پیگیری شود و هیات مدیره تنها بحث مباحث مدیریتی را پیگیری کند.

    قنبری در ارتباط با تعرفه‌های جدید مخابراتی از اعلام هرگونه نظر، پیشنهاد و قیمتی خودداری کرده تنها به ذکر این نکته بسنده کرد که این موضوعات مورد بررسی قرار خواهد گرفت و پیشنهادات مربوطه مطرح می‌شود.

    معاون برنامه‌ریزی وزارت ارتباطات در پایان در خصوص به روزرسانی خدمات مخابرات هم متذکر شد: یکی از اهداف ما به روز‌رسانی خدمات است که البته این مهم 12 سال پیش عملیاتی شده و ما اکنون باید کاری کنیم که حداقل اوضاع به حالت قبل بازگردد. در زمینه‌ی تعرفه‌ها نیز قطعا مردم با یک نرخ و تعرفه معقول قادر به دریافت خدمات خواهند بود البته باید توجه داشت که قرار نیست تمام سرمایه شرکت از این طریق تامین شود، چرا که در این حوزه تنوع خدمات از اهمیت بسیاری برخوردار است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی