عصر بازار

ارائه رفاه‌کارت و اتکاکارت به فرهنگیان

عصر اعتبار- غندالی با بیان اینکه طرح رفاه کارت به چندین استان ابلاغ شده است، گفت: رفاه کارت به مبلغ ۱۰ میلیون تومان با نرخ صفر و اقساط ۱۰ ماهه و اتکا کارت به مبلغ ۱۵ میلیون تومان با نرخ مصوب بانک مرکزی و اقساط ۳۶ ماهه است.

ارائه رفاه‌کارت و اتکاکارت به فرهنگیان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از عصر ایران، سید شهاب‌الدین غندالی در نشست خبری دیروز خود اظهار داشت: در تبصره 63 قانون برنامه توسعه دوم، تکلیفی برای وزارت آموزش و پرورش مشخص شد که موظف است صندوقی را تأسیس کرده و تا 5 درصد از حقوق فرهنگیان شاغل به حساب صندوق واریز شده و به همان اندازه نیز دولت پرداخت کند. این قانون در برنامه سوم و چهارم توسعه تکرار شد اما در برنامه پنجم حذف شد یعنی از سال 90، پرداخت سهم دولت را نداشتیم.

    وی افزود: درباره 5 سال بلاتکلیفی از سال 90 به آقای جهانگیری نامه نوشتیم که نتیجه‌ای هنوز نداشته است ضمن اینکه در دیوان عدالت اداری نیز اقامه دعوا کردیم و منتظر رأی دیوان عدالت هستیم که اگر به نفع ما باشد، 700 میلیارد تومان از دولت طلب خواهیم داشت؛ این اقدام گام اول ما در صندوق ذخیره فرهنگیان بود.

    مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه گام دوم در جهت سودآوری بود، ادامه داد: هر سال 30 تا 40 درصد سودمان به خروجی ها پرداخت می شود البته ما به دنبال این هستیم که بازنشستگان در این صندوق بمانند و تاکنون 30 درصد بازنشستگان استقبال کرده و استمرار حضور در صندوق داشتند.

    وی اظهار داشت: مأموریت ما طبق اساسنامه، تولید و افزایش سرمایه و ثروت اعضا در دوران بازنشستگی، ارائه خدمات رفاهی در حین خدمت و بهره‌وری مطلوب و حداکثری است.

    غندالی با تأکید بر اینکه تلاش کردیم در جایی سرمایه‌گذاری کنیم که سود پایدار داشته باشیم، گفت: از صاحبنظران اقتصادی نظرخواهی کردیم و مشخص شد به ترتیب حوزه‌های پتروشیمی، نیروگاهی، داروسازی و معدن جذاب و دارای سود خوب است و بر این اساس، سرمایه‌گذاری‌ها انجام شد.

    مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان ادامه داد: در حال حاضر دارایی این مؤسسه از 6 هزار میلیارد تومان در سال 92 به 9 هزار میلیارد تومان در حال حاضر رسیده است.

    وی با بیان اینکه طرح رفاه کارت به چندین استان ابلاغ شده است، گفت: رفاه کارت به مبلغ 10 میلیون تومان با نرخ صفر و اقساط 10 ماهه و اتکا کارت به مبلغ 15 میلیون تومان با نرخ مصوب بانک مرکزی و اقساط 36 ماهه است.

    غندالی اضافه کرد: در بخش بیمه‌ای نیز قراردادی با وزارت آموزش و پرورش بستیم تا با توجه به اینکه بیمه تکمیلی این وزارتخانه با بیمه آتیه‌سازان حافظ است، بتوانیم بر نوع و ارائه خدمات آن‌ها نظارت کنیم و البته در گام بعدی در نظر داریم که بیمه سلامت فرهنگیان را به بیمه معلم بسپاریم که در این مسیر با یک سری از بیمارستان‌ها برای ارائه خدمات رایگان به فرهنگیان قرارداد بستیم که شامل مرکز قلب تهران، پژوهشکده رویان، بیمارستان هفت تیر شهرری، بیمارستان سینا، بیمارستان الزهرا(س) اصفهان و بیمارستان شهید محلاتی تبریز است.

    وی به فعالیت در بخش مسکن اشاره کرد و ادامه داد: در این بخش فعالیت‌هایی را آغاز کردیم که آغاز ساخت 400 واحد مسکونی در استان فارس، ساخت 100 واحد مسکونی در استان البرز(40 تا 50 درصد کار پیش رفته است)، واگذاری 70 قطعه زمین در کرمان، ساخت مجتمع تجاری در اصفهان، و مطالعه ساخت مسکن در خراسان رضوی است.

    مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان این‌که دفاتر استانی را نیز به‌صورت خودکفا راه‌اندازی کردیم، اظهار داشت: ساختمان مرکزی صندوق ذخیره فرهنگیان را به مبلغ 118 میلیارد تومان خریداری کردیم که اکنون این ساختمان حدود 220 میلیارد تومان ارزش دارد و تمام بخش‌ها و شرکت‌ها در این ساختمان تجمیع شدند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی